Getir’in pazarda büyümesiyle birlikte hem Avrupa’da; hem de Türkiye gibi pazarlarda teslimat girişimleri ortaya çıkıyor ve bu girişimler yeni iş modelleriyle oldukça iddialı. Bu girişimlerden bir tanesi de Veho girişimi. Girişimin hedefi ve iş modeli, bir sonraki gün paket teslimatı yapmak ve tüm teknolojisini bu iş modeline göre uyarlamak.
Veho, teslimatı ertesi gün ulaştırmak için iş modelini geliştiriyor ve paketlerin sipariş merkezlerinden müşterinin kapısına kadar geçen tüm lojistik sürecini hızlandırmayı ve çözmeyi amaçlıyor. Şirket, müşterilerin paketlerinin ne zaman, nerede ve nasıl teslim edilmesini istedikleri seçeneğiyle iş modelini başlattı ve müşteriler seçeneklerden paketlerini ne zaman ve nerede teslim almak istediğini seçiyor. Şirketin başarmak istediği en önemli şey şeffaflık ve güçlü iletişim sağlamak.
Şirketin kurucu ortağı ve CEO’su Itamar Zur, New York merkezli Veho’nun gelirini 40 kat artırırken, çalışan sayısını da 15’ten 400’e çıkardığını daha önce teknoloji basınına açıklamıştı. Şirket 2022’nin sonuna kadar 50 pazara ulaşmayı planlıyor. Bunu yapmak için teknoloji geliştirmeye yatırım yapmak ve ekibi büyütmek gibi planları var ve bu planları hayata geçirmek için şirket 125 milyon dolar yatırım aldığını açıkladı.
Şirketin yatırım sürecini yöneten yatırım fonu General Catalyst turu yönetti ve şirketin değerlemesini 1 milyar dolar olarak belirledi. Yatırım turuna katılanlar ve yatırım yapanlar Rachel Holt, Bling Capital, Industry Ventures, Fontinalis Partners, Origin Ventures, Construct Capital katıldı. Veho bu yatırım turuyla birlikte bugüne kadar toplam 130 milyon dolar yatırım topladı.
Şirketin CEO’su yaptığı açıklamada, pandemiyle birlikte e-ticaret devriminin içindeyiz ve bu iş modelini büyütmek gibi bir hedefimiz var ve aslında bu bizim için önemli bir fırsat diye açıkladı. Pandemi yoluyla hızla büyüdükten sonra bu pazar yok olmuyor ve iş modelinizi büyütmeniz gerekiyor. Şirket, müşteri deneyimini artırmayı ve markanın hız ve iletişim alanında iyileştirmeye gideceğini belirtiyor. CEO, “Olağanüstü bir oranda büyümeye devam etmek için daha fazla sermaye almak için mükemmel bir zaman olduğunu düşünüyoruz”
Şirket, Amazon’un e-ticaret pazarının yaklaşık %50’sine sahip olduğunu ve bu pazarda ciddi rakiplerini olduğunu belirtti; ancak Amazon 5-10 iş günü gibi bir teslimat sunabiliyor ve şirket çok daha hızlı bir teslimat sunmak istiyor ve bu e-ticaret teslimat sürecinin, şirketler için çok önemli olduğunu belirtiyor. Veho geliştirdiği teknolojisi ile, iş ortaklarından aldıkları paketleri teslimat için yola çıkarıyor ve müşterilerni, paketi alacakları gün-saat ve gerçek konum için bilgilendirme yapıyor. Teslimatı gerçek zamanlı olarak görebiliyorsunuz ve yeniden planla, adres değiştirme gibi süreçleri tekrar organize edebiliyorsunuz.
Araştırma şirketlerine göre, küresel teslimat pazarı 2020’de yaklaşık 108 milyar dolar değerine ulaştı ve önümüzdeki dört yıl içinde 150 milyar dolar civarında bir pazar olacak. Tüm siparişlerin neredeyse e-ticaretten yapılmasıyla lojistik ve paket dağıtım sektörlerine ciddi bir talep var ve firmalar bu taleplere yetişmek için ciddi çaba harcıyor ve yatırım yapıyor. Veho, teslimat deneyimini çok hızlı ve kaliteli hale getirmek istiyor, bu iş modeliyle birlikte Veho tüketici ve e-ticaret şirketi arasındaki güveni en üst düzeye çıkarıyor.
Image Credit: Veho