Çin’den tüm dünyaya açılan uygulamaları görüyoruz ve özellikle bu anlamda çok başarılı olan uygulama TikTok ve tüm dünya tarafından severek kullanılan bir uygulama oldu ve adını tüm dünyaya duyurdu. TikTok’un hızlı bir şekilde büyümesi, Çin’deki diğer uygulamalara da pozitif etki etti ve ardından Çin’de çok başarılı uygulamalar çıkmaya başladı. Çin, ilk başta batılı ülkelerde olan gelişmelere baktı ve ardından ise bu gelişmeleri kopyalayarak kendi ürünlerini üretmeye başladı ve teknolojisini ilerletti.
Çin’de ortaya çıkan bir uygulama da Tiya podcasting platformu. Uygulama Çin, Lizhi’de doğdu ve tüm dünyaya açılmak için ciddi çalışmalar yapıyor. Uygulama ses tabanlı ve gerçek zamanlı bir ağ deneyimi sunuyor. Tiya iş modelini biz ilk Clubhouse ses uygulamasında gördük ve pandemiyle birlikte Clubhouse modası hızlı bir şekilde yayılmıştı. Clubhouse modası sayesinde şirketin hisseleri fırladı ve uygulama oldukça popüler oldu. Uygulama aslında Cloubhouse’dan önce ortaya çıktı ve özellikle oyun oynayanların aynı anda konuşması için geliştirildi; fakat Clubhouse’la birlikte tamamen farklı bir yola evrildi.
Tiya, ilk olarak 2013 yılında kuruldu ve etkileşimli özellikleri ses içeriğine dahil ederek dinleyicilerin içerik oluşturuculara mesaj göndermesine ve sanal hediyeler satın almasına izin verdi. Sanal öğelerin satılmasına yönelik iş modeli, kısa sürede bir gelir faktörü haline geldi ve şirket buradan kazandığı paralarla büyümeye başladı. Son üç yılda Tiya, ilk pazarı olan ABD’de istikrarlı bir şekilde büyümeye devam etti ve şirket bu fırsatı kendi avantajına kullanarak uluslararası pazarlarda da büyümeye doğru yolunda hızlı adımlarla ilerliyor. Bugün açıklanan bilgilere göre şirket, Singapur’da 10.000 metrekarelik bir merkez kurduğunu duyurdu.
Singapur’da açılan bu ofisle birlikte, uygulama bu bölgede de indirilebilir hale gelecek. Şimdiye kadar Tiya dünya çapında yaklaşık 20 milyon indirme sayısına ulaştı. Şirket çok yakında indirme sayılarını da açıklayacak ve detaylı bilgiler verecek. Çinli teknoloji firmaları yurtdışına açılmak için çalışmalara başladılar ve bu şirketler dünyanın dört bir yanına yayılıyor. Bu uygulama ve teknoloji şirketlerinin Çin dışındaki operasyonel gücünü önemli ölçüde artırmaya başladı. Ayrıca, Batılı düzenleyiciler arasında veri güvenliği konusundaki endişelerin artması nedeniyle Singapur’da kullanıcı verilerini depoladığını iddia ediyor. Çin’in yeni veri güvenliği yasası, şirketlerin verileri yurt dışına taşıma yöntemlerini de sıkılaştırıyor, bu nedenle yurt içi ve yurt dışı verilerini kısıtlamak ulusal şirketlerin çıkarına olabilir.
Tiya’nın Singapur merkez ofisi, büyük veri, yönetim, teknoloji ve operasyon gibi işlevleri içeren tüm departmanları barındıracak. Tiya’nın başkanı ve Lizhi’nin kurucusu Marco Lai, “Tiya’nın Singapur’da tanıtılmasıyla ve dünya çapındaki yeteneklerden oluşan yerel ekibimizle bölgede daha büyük başarılara imza atacağımızdan eminiz” diye açıklama yaptı. Çin’li şirketler, dünyaya açılmaya devam ediyor ve önümüzdeki yıllarda oldukça önemli uygulamaların Çin’den çıkarak tüm dünyaya yayılacağını da öngörebiliriz.