Instagram influencer ve içerik oluşturucularının en sevdiği sosyal medya platformlarının başında geliyor ve bu platform üzerinden markalar, ürünlerini influencer içerik oluşturucularıyla tanıtmayı tercih ediyor. Son zamanlarda mikro influencer dediğimiz içerik oluşturucularının da sayısı artmış durumda. Instagram markaların ve içerik oluşturucuların birlikte çalışmasını kolaylaştırmak için çalışan birkaç dijital platformdan biri olduğunu belirtmekte fayda var. Sosyal medya şirketi, ürününü geliştirmek için sürekli çalışıyor ve yeni bir özellikle karşımıza çıkıyor.
Instagram, içerik oluşturucuların komisyon kazanmaları ve platformunda markalarla ortaklıklar kurmaları için yeni özellikler test ediyor. Instagram bildiğiniz gibi Facebook’un sahibi olduğu bir şirket, Haziran ayında başlatılan ve içerik oluşturucuların ürünleri keşfetmelerine, takipçileriyle paylaşmalarına ve gönderilerinden kaynaklanan satışlar için komisyon kazanmalarına olanak tanıyan mevcut yerel ortaklık aracını geliştiriyor. Instagram, markaların ve influencer içerik oluşturucularının birbirleriyle iletişime geçmesi için bir özellik geliştirdi ve bu özelliği test ediyor.
Bu özellikle, içerik üreticileri anlaştığı firmaların ürünlerini kendi duvarlarında sergileyecek ve o içerik üreticisinden gelen trafiğe veya tıklamaya göre bir komisyon ödeyecek. Bu özelliğe dijital bir vitrin diyebiliriz. Instagram, bu yeni özelliğin şu anda yalnızca yerel ortaklık programının parçası olan içerik oluşturucular tarafından kullanılabileceğini söylüyor. Instagram, içerik oluşturucuların markalar tarafından keşfedilmesine yardımcı olmak için yeni markalı içerik ortaklığı özelliklerini de test ediyor.
İçerik oluşturucular artık iş ortaklığı yapmak istedikleri markaları tercih ettikleri marka listesine ekleme olanağına sahipler ve bu, şirketler birlikte çalışacak yeni içerik oluşturucular ararken onlara öncelik tanıyacak. Şirket bu özelliğe ek olarak Instagram, yalnızca ortaklık mesajları için DM’ler içinde yeni bir inbox sunuyor. Yeni klasör, içerik oluşturucuların, mesajları bir içerik oluşturucunun gelen kutusuna gömülmüş olabilecek markaların fırsatlarını kaçırmamasını sağlamayı amaçlıyor. Ortaklık mesajları, istekler klasörünü atlayacak ve markaların ve içerik oluşturucuların içerik ortaklıklarını bulup yönetebilmeleri için öncelikli yerleşim olacak ve influencerlar markalardan gelen işbirliklerini doğrudan görebilecek.
Tüm bu özellikleri dikkate aldığımızda, canlı yayında satış ve influencer içerik oluşturucuları üzerinden satışların ilerleyen aşamalarda oldukça öne çıkacağını düşünebiliriz.
Image: Pixabay