Dijital pazarlama ve sosyal medyanın yükselişi: Korona tüketicileri interaktif video yayınlarına yönlendirdi

Günümüzde dijital pazarlama ve sosyal medya kanalları çok çeşitlendi ve farklı mecralarda kullanıcılar birbirleriyle etkileşime girdi. Bu etkileşim sonucunda, çok ciddi bir şekilde bu mecralar büyümeye başladı ve şirketler de stratejilerini yenileyerek dijital ve sosyal medya kanallarına yatırım yapmaya başladılar. Şirketler, tüketicilere ulaşmak istiyorlar ve eskiden olduğu gibi bütçelerini de boşa harcamak istemiyorlar. Efektif bütçe yönetimini hedefleyen şirketler, stratejilerini dijital pazarlama ve sosyal medya üzerine kurmaya doğru ilerliyorlar.

Son 5 yıldır şirketler, sosyal medya ve dijital pazarlamanın önemini kavramışlardı ve bu mecralarda reklam çıkmaya başladılar. Dijital mecralarda reklam verilen mecralar sırasıyla; Google Adwords, Facebook ve Instagram reklamları ve görüntülü arama ağı reklamları gibi dijital mecralar. Bu mecraların yükselmesi ve önemli hale gelmesinden sonra; özellikler Instagram, TikTok ve Snapchat gibi mecralarda, günlük yaşamını paylaşan Influencerlar ortaya çıktı. Bu influencerlar, kendi yaşam stillerini dijital mecralarla paylaşarak ve takipçilerini artırarak, son zamanlarda çok önemli hale geldiler.

Şirketler, dijital ve sosyal medyada oldukça öne çıkan ve takipçi sayıları birçok markayı geçen Influencerlarla çalışmak için anlaşmalar yaptı ve kendi ürünlerini bu influencerlar aracılığıyla tüketicilerle buluşturmaya başladılar. Son zamanlarda yaşanan korona virüsü salgını, belki de influencerların önemini azaltmaya başladı ve video streaming yapan, yani video canlı tv ve online video yayını yapan kullanıcıları önemli hale getirdi. Bu durumun yaşanmasının en önemli nedeni, daha önce sadece influencerlar yoğun yayın yaparken, günümüzde herkes kendi yayınını başlattı.

Aslında son zamanlarda, özellikle Instagram’da influencerların sayısı hızla artmaya başlamıştı ve burada çok fazla arz oluştu. Ayrıca, TikTok gibi platformların çıkması ve kullanıcıların bu platformalara yüklenmesiyle influencer sayısı hızla arttı. Sayının çok fazla artması şirketlerin de kafasını karıştırmış durumda ve şirketler stratejilerini bu doğrultuda güncellemeleri gerekiyor. Özellikle ülkemizde, TV kanallarında yaşanan çeşitli yer alamama durumundan dolayı, birçok gazeteci YouTube kanalları üzerinden online streaming yaparak, haber yayınlarını yapmaya başlamışlardı.

Korona virüsünün tüm dünyaya yayılması ve Zoom gibi platformların öne çıkması, insanların video streaming ve video meeting platformlarına alışmasıyla, bu platformlar oldukça önemli hale geldi. Canlı yayınlar, toplantılar ve bilgi alışverişi için YouTube gibi mecralar oldukça önemli ve gelecekte bu mecraların önemli daha da artacak. Şirketler, kesinlikle şimdiden kendi kanallarını kurarak, sosyal medyada varlıklarını sürdürmeleri gerekiyor. Dijital mecralarda yer almak ve dijital strateji oluşturmak oldukça önemli ve bu noktada, en önemli strateji ise içerik oluşturmak. Sosyal medya’da kaliteli içerik çok önemi ve şirketinizin marka imajı için, içerik kalitesine çok özen göstermelisiniz.

Mail Listesine Üye Ol

Önemli Duyuru: Siteye Üye Olduğunuzda Gizlilik ve Site Kullanım Koşullarımızı kabul etmiş sayılırsınız. Gizlilik ve Site Kullanım Koşullarını inceledim ve kabul ediyorum.

Mail Listesine Üye Ol

Önemli Duyuru: Siteye Üye Olduğunuzda Gizlilik ve Site Kullanım Koşullarımızı kabul etmiş sayılırsınız. Gizlilik ve Site Kullanım Koşullarını inceledim ve kabul ediyorum.

spot_imgspot_img

İlgili Yazılar

Apple iPhone 14 pro ve yeni ürünleri düzenlediği etkinlikte tanıttı

Apple geçtiğimiz gün yeni ürünlerini tanıtmak için önemli bir etkinlik düzenledi ve iPhone 14, ‌iPhone 14‌ Plus, iPhone 14 Pro ve ‌iPhone 14 Pro‌ Max'i tanıtarak yıllık iPhone merkezli etkinliğini düzenledi. Apple ayrıca Apple Watch SE, Apple Watch Ultra ve AirPods Pro 2'nin yenilenmiş bir versiyonu olan yeni Apple Watch Series 8 modellerini de bu etkinlikte tanıttı. Apple'ın en önemli ürünü bize göre Apple Watch Ultraydı.

Apple geliştiriciler konferansı WWDC 2022 hakkında bilmeniz gereken her şey

Apple geliştiriciler konferansı WWDC 2022 hakkında bilmeniz gereken her şey

Elon Musk Twitter’ı satın aldı; ama, Twitter’da ‘Sahte Haber’ Kurbanı Oldu:))

Twitter, Bay Musk'ın şirketin hisselerini satın aldığı ortaya çıkmadan önce hisse fiyatına göre yüzde 38'lik bir prim olan 54,20 dolardan devralmayı kabul etti.

Elon Musk Twitter’ı Satın Alabilecek mi? Haftanın gündemi

Bu hafta en çok konuşulan konu Elon Musk'ın Twitter'ı alması için yaptığı hamleydi ve gündemi aslında bu konu belirledi. Teknoloji sektörü oldukça önemli işlere imza atıyor ve bu hafta yapay zekayla ilgili çalışmalar öne çıktı. Mobil işletim sistemi, mobil uygulamaları ve AI ile ilgili tüm haberleri size haftalık olarak özet geçeceğiz.

Amazon, ABD ve İngiltere’de 68 fiziksel perakende satış noktasını ve Amazon Books mağazalarını kapatacak

Amazon aslında bir e-ticaret şirketi; fakat şirket fiziksel mağazalara da yatırım yaptı ve bu iş modelini büyütmeye çalıştı. Fakat şirketin bu noktada çok ciddi rakipleri var.
spot_imgspot_img
spot_imgspot_img

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!

Please enter your name here