Günümüzde dijital pazarlama ve sosyal medya kanalları çok çeşitlendi ve farklı mecralarda kullanıcılar birbirleriyle etkileşime girdi. Bu etkileşim sonucunda, çok ciddi bir şekilde bu mecralar büyümeye başladı ve şirketler de stratejilerini yenileyerek dijital ve sosyal medya kanallarına yatırım yapmaya başladılar. Şirketler, tüketicilere ulaşmak istiyorlar ve eskiden olduğu gibi bütçelerini de boşa harcamak istemiyorlar. Efektif bütçe yönetimini hedefleyen şirketler, stratejilerini dijital pazarlama ve sosyal medya üzerine kurmaya doğru ilerliyorlar.
Son 5 yıldır şirketler, sosyal medya ve dijital pazarlamanın önemini kavramışlardı ve bu mecralarda reklam çıkmaya başladılar. Dijital mecralarda reklam verilen mecralar sırasıyla; Google Adwords, Facebook ve Instagram reklamları ve görüntülü arama ağı reklamları gibi dijital mecralar. Bu mecraların yükselmesi ve önemli hale gelmesinden sonra; özellikler Instagram, TikTok ve Snapchat gibi mecralarda, günlük yaşamını paylaşan Influencerlar ortaya çıktı. Bu influencerlar, kendi yaşam stillerini dijital mecralarla paylaşarak ve takipçilerini artırarak, son zamanlarda çok önemli hale geldiler.
Şirketler, dijital ve sosyal medyada oldukça öne çıkan ve takipçi sayıları birçok markayı geçen Influencerlarla çalışmak için anlaşmalar yaptı ve kendi ürünlerini bu influencerlar aracılığıyla tüketicilerle buluşturmaya başladılar. Son zamanlarda yaşanan korona virüsü salgını, belki de influencerların önemini azaltmaya başladı ve video streaming yapan, yani video canlı tv ve online video yayını yapan kullanıcıları önemli hale getirdi. Bu durumun yaşanmasının en önemli nedeni, daha önce sadece influencerlar yoğun yayın yaparken, günümüzde herkes kendi yayınını başlattı.
Aslında son zamanlarda, özellikle Instagram’da influencerların sayısı hızla artmaya başlamıştı ve burada çok fazla arz oluştu. Ayrıca, TikTok gibi platformların çıkması ve kullanıcıların bu platformalara yüklenmesiyle influencer sayısı hızla arttı. Sayının çok fazla artması şirketlerin de kafasını karıştırmış durumda ve şirketler stratejilerini bu doğrultuda güncellemeleri gerekiyor. Özellikle ülkemizde, TV kanallarında yaşanan çeşitli yer alamama durumundan dolayı, birçok gazeteci YouTube kanalları üzerinden online streaming yaparak, haber yayınlarını yapmaya başlamışlardı.
Korona virüsünün tüm dünyaya yayılması ve Zoom gibi platformların öne çıkması, insanların video streaming ve video meeting platformlarına alışmasıyla, bu platformlar oldukça önemli hale geldi. Canlı yayınlar, toplantılar ve bilgi alışverişi için YouTube gibi mecralar oldukça önemli ve gelecekte bu mecraların önemli daha da artacak. Şirketler, kesinlikle şimdiden kendi kanallarını kurarak, sosyal medyada varlıklarını sürdürmeleri gerekiyor. Dijital mecralarda yer almak ve dijital strateji oluşturmak oldukça önemli ve bu noktada, en önemli strateji ise içerik oluşturmak. Sosyal medya’da kaliteli içerik çok önemi ve şirketinizin marka imajı için, içerik kalitesine çok özen göstermelisiniz.