Dijital Pazarlama İçin Yapay Zekanın Önemi her geçen gün artıyor ve dijital pazarlama stratejileri belirlenirken yapay zeka çok önemli bir oyuncu olmaya hazırlanıyor. Peki dijital pazarlama için yapay zeka neden bu kadar önemli? Aslında bu konunun birçok cevabı var. Bu cevapları ve yapay zekanın önemini madde madde size açıklıyoruz.
YAPAY ZEKA NEDİR?
Yapay zeka nedir? İlk bu kavramı açıklamakla işe başlayalım. Yapay zeka temelde bir yazılım algoritma ve süper bilgisayar birleşmesinden oluşan bir kavramdır. Yapay zeka bir algoritma teknolojisi de diyebiliriz. Yapay zeka temelde insan gibi düşünen ve veriyi işleyen makinelerdir. Bu makineler aslında çok daha yazılım odaklıdır ve bu teknoloji oluşturulan algoritmalarla geliştirilmektedir.
Yapay Zekaya Neden İhtiyaç Var?
YAPAY ZEKAYA NEDEN İHTİYAÇ VAR?
Yapay zekaya neden ihtiyaç duyarız? Bir database’iniz var ve buradaki verileri işlemek istiyorsunuz. Bu verileri insan gücüyle analiz etmek çok zor. Küçük ölçekli bir firmasınız ve 5 bin müşteri bilginiz var ve bu müşteri bilgilerini kullanarak; müşteri davranışlarını analiz etmek istiyorsunuz. Bu analiz işlemini, çok uğraşırsanız belki analiz edebilirsiniz; çünkü 5 bin kullanıcı verisi bir şekilde uğraşılarak analiz edilebilir. Peki 5 milyon ya da 100 milyon müşteriniz varsa; bu datayı nasıl analiz edeceksiniz? İşte bu noktada yapay zekaya ihtiyaç ortaya çıkmakta.
YAPAY ZEKA NASIL ÇALIŞIR?
Yukarıda verdiğimiz örnekte 5 bin datayı belki bir şekilde insan gücüyle analiz edebilirsiniz; fakat Apple ya da Microsoft gibi milyonlarca müşterisi olan şirketlerin datasını insan gücüyle nasıl analiz edeceksiniz bu büyük bir sorun? Bir de verilerin analizini neye göre yapılacağı da çok büyük bir sorun ve bu sorunların sonucunda ortaya çıkan bir teknoloji aslında yapay zeka. Yapay zeka algoritması verileri teknolojiyle okur ve öğrenir; bu öğrenmelerden ortaya bir analiz çıkarır ve siz de bu analizleri izleyerek aksiyon alırsınız.
DİJİTAL PAZARLAMADA YAPAY ZEKA NEDEN ÖNEMLİDİR?
Dijital pazarlama süreçleri de gün geçtikçe analitik süreçleriyle etkileşim içine girmiştir ve müşteri davranışları anlık olarak artık analiz edilmektedir. Bu analizlerin yorumlanması ve pazarlama süreçlerine dönüştürülmesi gerekmektedir. Bu dönüştürme işlemi ise çok kolay değildir; çünkü verilerin izlenip analiz edilmesi gerekmektedir. Yapay zeka destekli veri analizi yaparak, pazarlama stratejilerinin güçlendirilmesi gerekmektedir.
SONUÇ OLARAK;
Dijital pazarlama süreçlerinin geliştirilmesi için yapay zeka süreçlerinin devreye girmesi ve dijital pazarlamanın yapay zeka destekli veri analiziyle güçlendirilmesi gerekmektedir. Yapay zeka destekli veri analizi sonuçlarını zaman geçtikçe çok daha önemseyeceğiz ve bu alanda yatırım yapmanın önemine dikkat çekmek istiyoruz.
VERIMAKER AI YAPAY ZEKA DESTEKLİ VERİ ANALİZİ HİZMETLERİ HAKKINDA BİLGİ ALMAK İÇİN
[email protected]