Çin’den YouTube’a rakip çıktı: Bilibili Video yayın platformu hızlı büyüyor

Korona’dan dolayı evde geçirdiğimiz süre arttı ve bu sürede de en çok zaman geçirdiğimiz platform YouTube diyebiliriz. Böyle ilgi çeken platformlar oldukça da rakipler bu alana gözünü dikiyor. Bir zamanlar gençlik altkültürü için bir cennet olarak kabul edilen bir Çin video akışı web sitesi olan Bilibili, kullanıcılar yaşlandıkça ve içerik çeşitlendikçe sürekli olarak ana akım haline geliyor.

NASDAQ işlem gören şirket, ilk çeyrekte aylık 172 milyon aktif kullanıcıya ulaşmak için yıllık % 70 büyüme kaydetti ve Tencent ve Baidu’nun iQiyi tarafından işletilen video hizmetleriyle aynı sıraya yerleşti. Kullanıcı başına harcanan günlük süre, 87 dakikalık bir rekor rakama yükseldi ve bu da COVID-19 sırasında öğrencilere uygulanan uzun süreli evde kalma konusuyla bağlantılı. Aynı dönemde, Tencent Video 112 milyon abone bildirirken, iQiyi neredeyse tamamı ödeme yapan 118.9 milyona liderlik etti. Bilibili, aksine, MAU’nun kazandığı ücretin sadece % 8’ini gördü.

Bilibili’nin büyüme motoru temelde iki devden farklı. Tencent Video ve iQiyi profesyonelce üretilen Netflix tarzı programlara yatırım yaparken, Bilibili Youtube tarzında kullanıcı tarafından oluşturulan çok çeşitli içeriğe güveniyor. Aylık içerik oluşturucuların sayısı % 146 artarak 1,8 milyona ulaştı. En iyi yaratıcıları arasında Çin Komünist Gençlik Birliği var. Bilibili’yi oyun ve anime meraklıları için bir forum veya Çin’in en yeni YouTube’u olarak biliyor olabilirsiniz. Ancak hem Alibaba hem de Tencent tarafından desteklenen video sitesi, 130 milyon genç kullanıcıya giderek daha fazla vatansever ücretini sunmaya başladı.

Çin’in Hit Video Sitesi Marx’ın Tarafıyla Genç Anime’ye Hizmet Ediyor Manga ve Grand Theft Auto ile ilgili kliplerin yanı sıra virüs komplo teorileri ve Amerikan karşıtı söylemler var. Site aynı zamanda kitlesinden para kazanmanın alışılmadık bir yoluna sahipt. Genç bir kullanıcı tabanına sahip olması beklenen mobil oyun platformu olarak iki katına çıktı ve gelirinin yarısını ilk çeyrekte video oyunlarından kazandı. Gelir yaratmanın diğer yolları, canlı yayın, reklam ve Bilibili üzerinden çevrimiçi mağazalar işleten içerik oluşturucuların satışları sırasında sanal ürün satışlarından gelmekte.

Sağlıklı kullanıcı büyümesine rağmen, Bilibili ilk çeyrekte net zararı 538,6 milyon yuan veya 76,1 milyon ABD Doları olarak artırdı. COVID-19’u platformu üzerinden mal teslimatlarında gecikmelere neden olduğunu belirtiyor. Bununla birlikte, Sony’nin ortakları arasındaki animasyon ve oyunlardaki sinerjileri araştıracak olan 400 milyon dolarlık stratejik yatırımdan sonra şirket nakit rezervini 10 milyar yuan veya 1.14 milyar dolara yükseltti. Online eğlence başlangıç aşamasında ve, hem Alibaba hem de Tencent’ten uzun zamandır Bilibili’yle ilgileniyordu ve şirketin finansman ihtiyacı için bu dev şirketin yatırım yapması oldukça önemli hale geldi.

Bilibili finans müdürü Fan Xin şirket kazanç çağrısı sırasında, “Birinci çeyrekte, hala pozitif işletme nakit akışı üretiyoruz ve ilk çeyrekte gerçek nakit yanığımız 200 milyon yuan, bu da P & L’deki kayıptan çok daha az” dedi. Makale 19 Mayıs 2020’de Bilibili’den şirketin nakit rezervine ilişkin düzeltilmiş bir bildiriyi yansıtacak şekilde güncellendi. Şirket, gelecekte büyüme potansiyeli taşıyor ve Alibaba ve Sony gibi devlerden destek alıyor. Şirket, bu büyümeyle devam ederse önümüzdeki yıllarda oldukça başarılı hale gelerek YouTube’ın gerçek rakibi olabilir.

Mail Listesine Üye Ol

Önemli Duyuru: Siteye Üye Olduğunuzda Gizlilik ve Site Kullanım Koşullarımızı kabul etmiş sayılırsınız. Gizlilik ve Site Kullanım Koşullarını inceledim ve kabul ediyorum.

Mail Listesine Üye Ol

Önemli Duyuru: Siteye Üye Olduğunuzda Gizlilik ve Site Kullanım Koşullarımızı kabul etmiş sayılırsınız. Gizlilik ve Site Kullanım Koşullarını inceledim ve kabul ediyorum.

spot_imgspot_img

İlgili Yazılar

Apple iPhone 14 pro ve yeni ürünleri düzenlediği etkinlikte tanıttı

Apple geçtiğimiz gün yeni ürünlerini tanıtmak için önemli bir etkinlik düzenledi ve iPhone 14, ‌iPhone 14‌ Plus, iPhone 14 Pro ve ‌iPhone 14 Pro‌ Max'i tanıtarak yıllık iPhone merkezli etkinliğini düzenledi. Apple ayrıca Apple Watch SE, Apple Watch Ultra ve AirPods Pro 2'nin yenilenmiş bir versiyonu olan yeni Apple Watch Series 8 modellerini de bu etkinlikte tanıttı. Apple'ın en önemli ürünü bize göre Apple Watch Ultraydı.

Apple geliştiriciler konferansı WWDC 2022 hakkında bilmeniz gereken her şey

Apple geliştiriciler konferansı WWDC 2022 hakkında bilmeniz gereken her şey

Elon Musk Twitter’ı satın aldı; ama, Twitter’da ‘Sahte Haber’ Kurbanı Oldu:))

Twitter, Bay Musk'ın şirketin hisselerini satın aldığı ortaya çıkmadan önce hisse fiyatına göre yüzde 38'lik bir prim olan 54,20 dolardan devralmayı kabul etti.

Elon Musk Twitter’ı Satın Alabilecek mi? Haftanın gündemi

Bu hafta en çok konuşulan konu Elon Musk'ın Twitter'ı alması için yaptığı hamleydi ve gündemi aslında bu konu belirledi. Teknoloji sektörü oldukça önemli işlere imza atıyor ve bu hafta yapay zekayla ilgili çalışmalar öne çıktı. Mobil işletim sistemi, mobil uygulamaları ve AI ile ilgili tüm haberleri size haftalık olarak özet geçeceğiz.

Amazon, ABD ve İngiltere’de 68 fiziksel perakende satış noktasını ve Amazon Books mağazalarını kapatacak

Amazon aslında bir e-ticaret şirketi; fakat şirket fiziksel mağazalara da yatırım yaptı ve bu iş modelini büyütmeye çalıştı. Fakat şirketin bu noktada çok ciddi rakipleri var.
spot_imgspot_img
spot_imgspot_img

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!

Please enter your name here