Korona’dan dolayı evde geçirdiğimiz süre arttı ve bu sürede de en çok zaman geçirdiğimiz platform YouTube diyebiliriz. Böyle ilgi çeken platformlar oldukça da rakipler bu alana gözünü dikiyor. Bir zamanlar gençlik altkültürü için bir cennet olarak kabul edilen bir Çin video akışı web sitesi olan Bilibili, kullanıcılar yaşlandıkça ve içerik çeşitlendikçe sürekli olarak ana akım haline geliyor.
NASDAQ işlem gören şirket, ilk çeyrekte aylık 172 milyon aktif kullanıcıya ulaşmak için yıllık % 70 büyüme kaydetti ve Tencent ve Baidu’nun iQiyi tarafından işletilen video hizmetleriyle aynı sıraya yerleşti. Kullanıcı başına harcanan günlük süre, 87 dakikalık bir rekor rakama yükseldi ve bu da COVID-19 sırasında öğrencilere uygulanan uzun süreli evde kalma konusuyla bağlantılı. Aynı dönemde, Tencent Video 112 milyon abone bildirirken, iQiyi neredeyse tamamı ödeme yapan 118.9 milyona liderlik etti. Bilibili, aksine, MAU’nun kazandığı ücretin sadece % 8’ini gördü.
Bilibili’nin büyüme motoru temelde iki devden farklı. Tencent Video ve iQiyi profesyonelce üretilen Netflix tarzı programlara yatırım yaparken, Bilibili Youtube tarzında kullanıcı tarafından oluşturulan çok çeşitli içeriğe güveniyor. Aylık içerik oluşturucuların sayısı % 146 artarak 1,8 milyona ulaştı. En iyi yaratıcıları arasında Çin Komünist Gençlik Birliği var. Bilibili’yi oyun ve anime meraklıları için bir forum veya Çin’in en yeni YouTube’u olarak biliyor olabilirsiniz. Ancak hem Alibaba hem de Tencent tarafından desteklenen video sitesi, 130 milyon genç kullanıcıya giderek daha fazla vatansever ücretini sunmaya başladı.
Çin’in Hit Video Sitesi Marx’ın Tarafıyla Genç Anime’ye Hizmet Ediyor Manga ve Grand Theft Auto ile ilgili kliplerin yanı sıra virüs komplo teorileri ve Amerikan karşıtı söylemler var. Site aynı zamanda kitlesinden para kazanmanın alışılmadık bir yoluna sahipt. Genç bir kullanıcı tabanına sahip olması beklenen mobil oyun platformu olarak iki katına çıktı ve gelirinin yarısını ilk çeyrekte video oyunlarından kazandı. Gelir yaratmanın diğer yolları, canlı yayın, reklam ve Bilibili üzerinden çevrimiçi mağazalar işleten içerik oluşturucuların satışları sırasında sanal ürün satışlarından gelmekte.
Sağlıklı kullanıcı büyümesine rağmen, Bilibili ilk çeyrekte net zararı 538,6 milyon yuan veya 76,1 milyon ABD Doları olarak artırdı. COVID-19’u platformu üzerinden mal teslimatlarında gecikmelere neden olduğunu belirtiyor. Bununla birlikte, Sony’nin ortakları arasındaki animasyon ve oyunlardaki sinerjileri araştıracak olan 400 milyon dolarlık stratejik yatırımdan sonra şirket nakit rezervini 10 milyar yuan veya 1.14 milyar dolara yükseltti. Online eğlence başlangıç aşamasında ve, hem Alibaba hem de Tencent’ten uzun zamandır Bilibili’yle ilgileniyordu ve şirketin finansman ihtiyacı için bu dev şirketin yatırım yapması oldukça önemli hale geldi.
Bilibili finans müdürü Fan Xin şirket kazanç çağrısı sırasında, “Birinci çeyrekte, hala pozitif işletme nakit akışı üretiyoruz ve ilk çeyrekte gerçek nakit yanığımız 200 milyon yuan, bu da P & L’deki kayıptan çok daha az” dedi. Makale 19 Mayıs 2020’de Bilibili’den şirketin nakit rezervine ilişkin düzeltilmiş bir bildiriyi yansıtacak şekilde güncellendi. Şirket, gelecekte büyüme potansiyeli taşıyor ve Alibaba ve Sony gibi devlerden destek alıyor. Şirket, bu büyümeyle devam ederse önümüzdeki yıllarda oldukça başarılı hale gelerek YouTube’ın gerçek rakibi olabilir.