Hangi e-ticaret yazılımını – altyapısını seçmelisiniz

E-ticaret günümüzde Korona pandemi salgınından sonra çok popüler oldu. Öncesinde de önemi anlaşılıyordu; fakat sadece bu işi bilen ve eticareti ticari olarak yapmak isteyen firmalar için önemli bir online satış süreciydi. İnsanların eve kapanması, AVM’lerin ve tüm dükkanların, mağazaların kapanmasıyla alışverişler e-ticaret siteleri üzerinden yapılmak zorunda kaldı ve toplantılar Zoom, Google Meets gibi uygulamalar üzerinden yapıldı. Bu süreçler de, insanların dijital uygulamalara alışmasına ve bu uygulamaları deneyimlemesine yol açtı.

Ürünlerini e-ticaret sitesi üzerinden satmak isteyen tüketiciler öncelikle kendi altyapılarını kurmak için araştırmaya başladılar ve en çok merak edilen konu, hangi eticaret alt yapısını seçmeliyiz oldu. Biz de Verimaker Digital Growth olarak bu konuda size bu yazıda gerekli bilgilendirmeyi yapacağız. E-ticarete başlamadan önce, dikkat etmeniz gereken en önemli konu maliyetlerdir. Bir işe başladığınızda maliyetlerinizi çok iyi hesaplamanız gerekiyor.

Maliyetlerin önemi şuradan ortaya çıkıyor. Bir e-ticaret altyapısı kuracaksınız ve bu altyapıyı sıfırdan kurmak istiyorsunuz. Yazılımını da siz sıfırdan kendinize göre yaptırmak istiyorsunuz, bu durumda ciddi bir yatırım yapmanız gerekiyor. Yaptıracağınız yazılıma göre maliyetleriniz 50.000 TL ile 500.000 TL ortalama maliyetlere kadar çıkabilir ve bu maliyetler işin boyutuna göre daha da artabilir. Bundan dolayı, öncelikle maliyetlere ve karlılığa odaklanmanızı tavsiye ederiz.

2. alternatif ise hazır e-ticaret yazılımlarını kullanmaktadır ve bu hazır e-ticaret altyapıları size kolaylık sağlayacaktır. Bu yazılımları hemen kurabilir ve en fazla 1 ay gibi bir sürede sitenizi satışa hazır hale getirebilirsiniz. Bu yazılımların da bazı dezavantajları vardır ve bunları da şu şekilde özetleyebiliriz, bu yazılımlar sürekli eklenti veya eksik araçlara ihtiyaç duyarlar ve bu araçlar da ekstra fiyatlandırılır. Yani komple bir sistem kurmak biraz zordur; fakat temelde sunulan özellikler işinizi görür.

Hangi e-ticaret yazılımını – altyapısını seçmelisiniz konusuna gelince, bu proje detayı ve bütçeye göre değişir. Eğer az bütçeyle bir işe kalkışıyorsanız hazır e-ticaret altyapısı kullanabilirsiniz. Hatta doğrudan Trendyol, Hepsiburada gibi platformlarda satışa başlayabilirsiniz. Kendi e-ticaret siteniz üzerinden satmak isterseniz de, burada reklam ve siteye ziyaretçi çekmek gibi faktörler size maliyet oluşturacaktır. Kendi sitenizden satmanız çok daha karlı olacaktır; fakat buraya ziyaretçi çekmek o kadar kolay olmayacaktır.

Aslında, yukarıda size konuyu biraz özet anlatmaya çalıştık ve kafanızda bir fikir canlansın istedik. E-ticaret çok kolay bir süreç değildir ve çok iyi planlanması gerekmektedir. İyi planlama yapmadan e-ticaret satışına girerseniz, öngörülemeyen çok ciddi maliyetlerle karşılaşabilirsiniz. Bundan dolayı, Verimaker Digital Growth olarak size e-ticaret ve dijital projelerinizde destek oluyoruz ve sıfırdan e-ticaret alt yapısı kurma ve ekip eğitme gibi alanlarda destek veriyoruz. Detaylı bilgi için bize ulaşabilirsiniz. [email protected]

Mail Listesine Üye Ol

Önemli Duyuru: Siteye Üye Olduğunuzda Gizlilik ve Site Kullanım Koşullarımızı kabul etmiş sayılırsınız. Gizlilik ve Site Kullanım Koşullarını inceledim ve kabul ediyorum.

Mail Listesine Üye Ol

Önemli Duyuru: Siteye Üye Olduğunuzda Gizlilik ve Site Kullanım Koşullarımızı kabul etmiş sayılırsınız. Gizlilik ve Site Kullanım Koşullarını inceledim ve kabul ediyorum.

spot_imgspot_img

İlgili Yazılar

Apple iPhone 14 pro ve yeni ürünleri düzenlediği etkinlikte tanıttı

Apple geçtiğimiz gün yeni ürünlerini tanıtmak için önemli bir etkinlik düzenledi ve iPhone 14, ‌iPhone 14‌ Plus, iPhone 14 Pro ve ‌iPhone 14 Pro‌ Max'i tanıtarak yıllık iPhone merkezli etkinliğini düzenledi. Apple ayrıca Apple Watch SE, Apple Watch Ultra ve AirPods Pro 2'nin yenilenmiş bir versiyonu olan yeni Apple Watch Series 8 modellerini de bu etkinlikte tanıttı. Apple'ın en önemli ürünü bize göre Apple Watch Ultraydı.

Apple geliştiriciler konferansı WWDC 2022 hakkında bilmeniz gereken her şey

Apple geliştiriciler konferansı WWDC 2022 hakkında bilmeniz gereken her şey

Elon Musk Twitter’ı satın aldı; ama, Twitter’da ‘Sahte Haber’ Kurbanı Oldu:))

Twitter, Bay Musk'ın şirketin hisselerini satın aldığı ortaya çıkmadan önce hisse fiyatına göre yüzde 38'lik bir prim olan 54,20 dolardan devralmayı kabul etti.

Elon Musk Twitter’ı Satın Alabilecek mi? Haftanın gündemi

Bu hafta en çok konuşulan konu Elon Musk'ın Twitter'ı alması için yaptığı hamleydi ve gündemi aslında bu konu belirledi. Teknoloji sektörü oldukça önemli işlere imza atıyor ve bu hafta yapay zekayla ilgili çalışmalar öne çıktı. Mobil işletim sistemi, mobil uygulamaları ve AI ile ilgili tüm haberleri size haftalık olarak özet geçeceğiz.

Amazon, ABD ve İngiltere’de 68 fiziksel perakende satış noktasını ve Amazon Books mağazalarını kapatacak

Amazon aslında bir e-ticaret şirketi; fakat şirket fiziksel mağazalara da yatırım yaptı ve bu iş modelini büyütmeye çalıştı. Fakat şirketin bu noktada çok ciddi rakipleri var.
spot_imgspot_img
spot_imgspot_img

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!

Please enter your name here