E-ticaret günümüzde Korona pandemi salgınından sonra çok popüler oldu. Öncesinde de önemi anlaşılıyordu; fakat sadece bu işi bilen ve eticareti ticari olarak yapmak isteyen firmalar için önemli bir online satış süreciydi. İnsanların eve kapanması, AVM’lerin ve tüm dükkanların, mağazaların kapanmasıyla alışverişler e-ticaret siteleri üzerinden yapılmak zorunda kaldı ve toplantılar Zoom, Google Meets gibi uygulamalar üzerinden yapıldı. Bu süreçler de, insanların dijital uygulamalara alışmasına ve bu uygulamaları deneyimlemesine yol açtı.
Ürünlerini e-ticaret sitesi üzerinden satmak isteyen tüketiciler öncelikle kendi altyapılarını kurmak için araştırmaya başladılar ve en çok merak edilen konu, hangi eticaret alt yapısını seçmeliyiz oldu. Biz de Verimaker Digital Growth olarak bu konuda size bu yazıda gerekli bilgilendirmeyi yapacağız. E-ticarete başlamadan önce, dikkat etmeniz gereken en önemli konu maliyetlerdir. Bir işe başladığınızda maliyetlerinizi çok iyi hesaplamanız gerekiyor.
Maliyetlerin önemi şuradan ortaya çıkıyor. Bir e-ticaret altyapısı kuracaksınız ve bu altyapıyı sıfırdan kurmak istiyorsunuz. Yazılımını da siz sıfırdan kendinize göre yaptırmak istiyorsunuz, bu durumda ciddi bir yatırım yapmanız gerekiyor. Yaptıracağınız yazılıma göre maliyetleriniz 50.000 TL ile 500.000 TL ortalama maliyetlere kadar çıkabilir ve bu maliyetler işin boyutuna göre daha da artabilir. Bundan dolayı, öncelikle maliyetlere ve karlılığa odaklanmanızı tavsiye ederiz.
2. alternatif ise hazır e-ticaret yazılımlarını kullanmaktadır ve bu hazır e-ticaret altyapıları size kolaylık sağlayacaktır. Bu yazılımları hemen kurabilir ve en fazla 1 ay gibi bir sürede sitenizi satışa hazır hale getirebilirsiniz. Bu yazılımların da bazı dezavantajları vardır ve bunları da şu şekilde özetleyebiliriz, bu yazılımlar sürekli eklenti veya eksik araçlara ihtiyaç duyarlar ve bu araçlar da ekstra fiyatlandırılır. Yani komple bir sistem kurmak biraz zordur; fakat temelde sunulan özellikler işinizi görür.
Hangi e-ticaret yazılımını – altyapısını seçmelisiniz konusuna gelince, bu proje detayı ve bütçeye göre değişir. Eğer az bütçeyle bir işe kalkışıyorsanız hazır e-ticaret altyapısı kullanabilirsiniz. Hatta doğrudan Trendyol, Hepsiburada gibi platformlarda satışa başlayabilirsiniz. Kendi e-ticaret siteniz üzerinden satmak isterseniz de, burada reklam ve siteye ziyaretçi çekmek gibi faktörler size maliyet oluşturacaktır. Kendi sitenizden satmanız çok daha karlı olacaktır; fakat buraya ziyaretçi çekmek o kadar kolay olmayacaktır.
Aslında, yukarıda size konuyu biraz özet anlatmaya çalıştık ve kafanızda bir fikir canlansın istedik. E-ticaret çok kolay bir süreç değildir ve çok iyi planlanması gerekmektedir. İyi planlama yapmadan e-ticaret satışına girerseniz, öngörülemeyen çok ciddi maliyetlerle karşılaşabilirsiniz. Bundan dolayı, Verimaker Digital Growth olarak size e-ticaret ve dijital projelerinizde destek oluyoruz ve sıfırdan e-ticaret alt yapısı kurma ve ekip eğitme gibi alanlarda destek veriyoruz. Detaylı bilgi için bize ulaşabilirsiniz. [email protected]