Dijital dönüşüm günümüzde dünyada birçok firmaya ya yıkıcı etkide bulunuyor; ya da kaldıraç etkisiyle yukarı taşıyor. Aslında dijital dönüşüme iyi hazırlanan firmalar oldukça iyi işler başarıyor ve gelirlerini artırıyor. Bu dönüşümü gerçekleştiremeyen firmalar ise ya batmakla; ya da uzun süre direnmekle uğraşıyor. Peki dijital dönüşümün bu yıkıcı etkisinden kurtulmak için ne yapmanız, hangi adımları atmanız gerekiyor?
Dijital Dönüşüm ve Teknolojinin Yıkıcılığı Altında Ezilenler
Dijital dönüşüm süreci yeni değil. Uzun yıllardır bu alanda firmalar dönüşümlerini gerçekleştiriyorlar ve altyapılarını bu yeni sisteme göre adapte etmeye çalışıyorlar; fakat dijital dönüşümü tam anlamayan ve bu dönüşümü sadece teknolojiden ibaret sanan firmalar stratejik çok önemli hatalar yapıyorlar. Bu hatalarının karşılığında ise ekonomik sistemden tamamen çıkarak yaşıyorlar. Bunların örneklerini ülkemizde son zamanlarda gördük. Dergilerin ve gazetelerin batmasıyla aslında dijital dönüşümün öngörülemeyen etkilerini görmeye başladık.
Dijital Dönüşüme Neden Firmalar Ayak Uyduramıyor
Dijital dönüşüm aslında sadece teknolojik altyapı kurmak veya yatırım yapmaktan çok bir kültür. Bu kültürü çok iyi anlayıp ona göre yatırım yapmak lazım. Bu kültüre örnek olarak Netflix başarısını verebiliriz. Netflix online platformlardan yayın yapan bir internet video sitesi. Netflix aslında şunu gerçekleştirdi. Daha önce video izlemek için bir dükkana gider video kasetler kiralar ve bu kasetleri izledikten sonra video dükkanına geri iade ederdik. Netflix bu sistemi internet ortamına taşıyıp aylık bir ücretle tüm filmleri izlemenizi sağladı ve çok başarılı oldu.
Netflix Başarı Hikayesinin Altındaki Dijital Dönüşüm
Netflix şirketinin başarılı olması sadece videoları online kiralamak üzerine kurgulanmadı. Netflix ayrıca bir kültür inşaa etti. Bu bir dijital kültür ve netflix dijitali benimseyerek, ona uygun içerikler de üretmeyi başardı. Dijital dönüşüm en çok gençleri hedeflemekte ve şu bir gerçek ki gençler dijital dönüşüme çok daha hızlı adapte oluyor. Orta ve ileri yaşlar Facebook’ta vakit geçirirken; gençler Instagram’da vakit geçiriyor ve yeni dijital platformları deniyor. Gençler çok hareketli ve enerjik, onlara uygun dönüşümler gerçekleştirmek ve gençlere uygun içerikler oluşturmak gerekiyor. Netflix bunu başardı ve gençlerin izleyeceği dizileri, sadece kendi platformu için yaparak, gençleri kendine taşıdı.
Dijital Dönüşümün Başarı Hikayeleri
Dijital dönüşümün en önemli başarı hikayesi Netflix diyebiliriz. Apple ve Amazon gibi şirketler de dijital dönüşümlerini gerçekleştirdi ve deneyimlerini satmaya başladı. Bu açıdan baktığımızda dijital dönüşüm süreci sadece bir teknoloji değil; aynı zamanda bir kültür. Teknolojilerin hızla eskidiği bir dönemde; dijital dönüşümü kültür olarak uygulamak ve tüm ekosisteme öğretmek çok önemli. Siz de şirketinizin başarılı olmasını istiyorsanız dijital dönüşümü bir kültür olarak şirketinize uyarlamalısınız.