Dijital Dönüşüm Sürecinde Verinin Önemi Nedir?

Dijital Dönüşüm Sürecinde Data – Verinin Önemi Nedir konusunda size çok önemli bilgiler vereceğiz. Günümüzde artık internetin çok hızlı gelişmesiyle bilgiye ulaşmak çok kolaylaştı ve paralel bir şekilde bilgi üretilmesi de yaygınlaştı. Akıllı telefonlar veya bilgisayarlar aracılığıyla sürekli aslında veri üretiyoruz ve bu veriler birikiyor. Bir başka süreç ise akıllı cihazlar ya da araçlar IoT, yani nesnelerin interneti araçları da artık internete bağlanıyor ve bilgi üretiyor. Peki bu üretilen bilgi ne olacak birlikte bakalım.

Dijital Dönüşüm Sürecinde Data – Verinin Önemi Nedir?

Dijital Dönüşüm Sürecinde Data – Verinin Önemi Nedir konusuna bu alıntıyla başlamak istedik: “Data is the new oil. It’s valuable, but if unrefined it cannot really be used.” Clive Humby, UK Mathematician and Architect.  İngiliz Matematikçi ve Mimar Clive Humby data yani verinin yeni bir petrol olduğunu ve çok değerli olduğunu söylüyor ve oluşan petrol gibi bu datanın işlenmeden bir işe yaramayacağından bahsediyor.

Data ya da Veri Neden Bu Kadar Önemli?

Bu çok önemli bir soru, data neden bu kadar önemli? Nedenini aslında şu şekilde açıklayabiliriz. İnsanlar, akıllı cihazlar, hareket eden her şey aslında data üretiyor. Çalışan arabalar, yolda hareket eden arabalar, yolda yürüyen insanlar, çalışan buz dolapları, klimalar, bilgisayarlar, işlemciler, internete bağlanan cihazlar IoT ve özetlemek gerekirse gelecekte etrafımızda var olan her şey bilgi üretecek ve bu bilgilerin yorumlanması yani datanın işlenmesi gerekecek. Petrolden sonra data ya da veri artık en önemli ve en değerli bilgi olacak.

Data ya da Veri Neden Yeniden Yorumlanmalı ya da İşlemden Geçirilmeli?

Data ya da veri neden yeniden yorumlanmalı ya da işlemden geçirilmeli. Yukarıda anlattığımız konudan çıkardığımız sonuç şu olmalı, artık etrafımızda o kadar çok bilgi üretilecek ki, biz bu bilgileri insan gücüyle ya da insan zekasıyla analiz edemeyecek duruma geleceğiz, hatta geldik. Bu bilgileri yorumlamak ve analiz etmek; hatta öncesinde bu bilgileri toplamamız, kaydetmemiz, düzenlememiz ve organize etmemiz; sonrasında ise analiz etmemiz gerekecek. Bu analizi kendi başımıza yapamayacağız ve teknolojiden faydalanacağız.

Üretilen Datalar Nasıl Toplanacak, Kaydedilecek ve Yorumlanacak?

En önemli sorunlardan bir tanesi de bu, Üretilen Datalar Nasıl Toplanacak, Kaydedilecek ve Yorumlanacak? Örnek olarak DijiKobi Dijital Teknoloji Ajansı blog yazıları bulut sistemler üzerinde üretiliyor. Yani biz burada bir yazı yazdığımızda bu yazı bulut sistemlere kaydediliyor ve internete açılıyor ve herkes bu bilgiye ulaşabiliyor. Fakat bu bilgiyi okumayan burada ne yazdığını bilmiyor ve anlamıyor. Yani bir data ya da veri olarak internette, bulut hizmetlerde kalıyor. Bunun gibi birçok yazı yazıyoruz ve bu yazılar okumayan için internette anlamsız datalara dönüşüyor ve bu datalar aslında çok değerli bilgiler ve yorumlanması gerekiyor.

Üretilen Dataların Kaydedilmesi, Anlamlandırılması ve Yorumlanması ya da Analiz Edilmesi Süreci

Üretilen bilgiler önce anlamsız halde oluyor. Eğer siz bu bilgileri okuyabilirseniz anlamlandırabilirsiniz, peki 1 sayfa bilgi değilde karşınıza 1000 sayfa bir bilgi çıktı ve bu bilgi sizin dilinizde değil. Bu bilgiyi ya da raporu insan gücüyle analiz etmeniz ya da raporlamanız çok zor. Bir sigorta şirketiniz var ve veri bankanızda 10.000 müşterinin bilgileri var ve bu müşteriler websitenizde ya da uygulamanızda işlemler yapıyor ve bu işlemleri sizin insan gücüyle izlemeniz ya da yorumlamanız mümkün değil. Bundan dolayı cloud hizmetler ve yapay zeka destekli veri analizi hizmetlerinden faydalanmanız ve bu verileri analiz etmeniz gerekiyor.

Özetlemek Gerekirse;

Data ya da Veri gelecekte çok önemli hale gelecek ve bu bilgilerin anlamlandırılması gerekecek. Bu verilerin anlamlandırılması şirketinize önemli faydalar sağlayacak ve verimliliğinizi artırarak rekabet etmenizde size fayda sağlayacak. Veri analizi konusu artık yeni yüzyılın en önemli yatırımı olacak ve yazılım teknolojileri de bu çağda öne çıkacak. Dijtial devrim dediğimiz süreç aslında bu. Bilginin kimsenin tek elinde olmadığı ama o bilginin çok iyi yorumlanması gerektiği faktörünü asla göz ardı etmemeniz gerekiyor.

Dijital Dönüşüm ve E-ticaret Yazılım, E-Ticaret Entegrasyon Yazılım Süreçleriniz İçin Bizi Arayabilirsiniz.

Mail Listesine Üye Ol

Önemli Duyuru: Siteye Üye Olduğunuzda Gizlilik ve Site Kullanım Koşullarımızı kabul etmiş sayılırsınız. Gizlilik ve Site Kullanım Koşullarını inceledim ve kabul ediyorum.

Mail Listesine Üye Ol

Önemli Duyuru: Siteye Üye Olduğunuzda Gizlilik ve Site Kullanım Koşullarımızı kabul etmiş sayılırsınız. Gizlilik ve Site Kullanım Koşullarını inceledim ve kabul ediyorum.

spot_imgspot_img

İlgili Yazılar

Apple iPhone 14 pro ve yeni ürünleri düzenlediği etkinlikte tanıttı

Apple geçtiğimiz gün yeni ürünlerini tanıtmak için önemli bir etkinlik düzenledi ve iPhone 14, ‌iPhone 14‌ Plus, iPhone 14 Pro ve ‌iPhone 14 Pro‌ Max'i tanıtarak yıllık iPhone merkezli etkinliğini düzenledi. Apple ayrıca Apple Watch SE, Apple Watch Ultra ve AirPods Pro 2'nin yenilenmiş bir versiyonu olan yeni Apple Watch Series 8 modellerini de bu etkinlikte tanıttı. Apple'ın en önemli ürünü bize göre Apple Watch Ultraydı.

Apple geliştiriciler konferansı WWDC 2022 hakkında bilmeniz gereken her şey

Apple geliştiriciler konferansı WWDC 2022 hakkında bilmeniz gereken her şey

Elon Musk Twitter’ı satın aldı; ama, Twitter’da ‘Sahte Haber’ Kurbanı Oldu:))

Twitter, Bay Musk'ın şirketin hisselerini satın aldığı ortaya çıkmadan önce hisse fiyatına göre yüzde 38'lik bir prim olan 54,20 dolardan devralmayı kabul etti.

Elon Musk Twitter’ı Satın Alabilecek mi? Haftanın gündemi

Bu hafta en çok konuşulan konu Elon Musk'ın Twitter'ı alması için yaptığı hamleydi ve gündemi aslında bu konu belirledi. Teknoloji sektörü oldukça önemli işlere imza atıyor ve bu hafta yapay zekayla ilgili çalışmalar öne çıktı. Mobil işletim sistemi, mobil uygulamaları ve AI ile ilgili tüm haberleri size haftalık olarak özet geçeceğiz.

Amazon, ABD ve İngiltere’de 68 fiziksel perakende satış noktasını ve Amazon Books mağazalarını kapatacak

Amazon aslında bir e-ticaret şirketi; fakat şirket fiziksel mağazalara da yatırım yaptı ve bu iş modelini büyütmeye çalıştı. Fakat şirketin bu noktada çok ciddi rakipleri var.
spot_imgspot_img
spot_imgspot_img

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!

Please enter your name here