Dijital Dönüşüm, Yapay Zeka Destekli Veri Analizi ve Performans Pazarlaması. DijiKobi Dijital Teknoloji Ajansı olarak en küçük yani mikro kobinin dahi dijital dönüşümünü gerçekleştirmesini ve işlerini çok daha verimli yapmasını istiyoruz. Verimlilik oldukça önemli ve zaman kazandıran bir detay olduğu için bu yazımızda işlerinizde nasıl verimli hale gelirsiniz, bu konulardan bahsedeceğiz.
Dijital Dönüşüm, Yapay Zeka Destekli Veri Analizi ve Performans Pazarlaması
Dijital Dönüşüm, Yapay Zeka Destekli Veri Analizi ve Performans Pazarlaması kavramlarını sıkça duysanızda tam olarak aslında ne anlama geldiğini kimse net açıklayamıyor. Dijital dönüşüm kavramı bile kendi kendine bir şey anlatsa bile içeriğini şirketler yanlış algılıyor. Dijital dönüşüm kısaca bütün altyapınızı dijital devrime göre hazırlamanız ve bilgiyi yönetmek için dijital bir altyapı kurmanız anlamına geliyor ve birçok teknoloji altyapınızı da dönüştürmeniz gerekecek.
Dijital Dönüşüm Süreçleri Nasıl Olacak ve Gerçekleşecek?
Örnek olarak gazetelerden başlayalım. Aslında dijital dönüşümün tam anlaşılması için gazeteler çok iyi bir örnek. Gazeteler bilinçli olarak dijital dönüşümün önemini anlamasa da; kağıt olarak bastıkları gazeteleri internet sitesi kurarak buralarda da yayınlamaya başladılar. Örnek olarak hürriyet.com.tr ve time magazini örnek verebiliriz. Birisi çok iyi bilinen bir gazete; diğeri ise dünya çapında bilinen bir dergi. Bu iki yayın organı da websitesi kurmakla dijital dönüşüme başlamışlardı; fakat kendileri websitesini kurup haberleri yayınladıklarında aslında bu durumu sadece bir websitesi kurmaktan ibaret bir durum olarak algılamışlardı.
Dijital Dönüşüm Hakkında Farkındalık
Yukarıdaki örnekte olduğu gibi gazeteler ve dergiler dijital dönüşüme 2000’li yılların başında adım atmıştı ve bu çağa milenium çağı denmişti. Aslında işin uzmanları ve geleceği görenler bu dijital dönüşümün farkındaydı; fakat internet sitesi kuran yayın organları daha bu durumun tam farkında değildi. İnternetin günümüzde olduğu kadar hızlı olmaması ve insanların internete bağlı cihazları olmadığı veya internetin yavaş olmasından dolayı aslında bu farkındalık ve bilinç oluşmamıştı.
Teknolojinin Gelişmesi ve Hızlı İnternetin Yayılması
Asıl farkındalık hızlı internetin artık herkes için ulaşılabilir olması ve teknolojinin gelişmesi oldu. Akıllı cihazların gelişmesi ve artık herkesin cep telefonundan internete hızlı bağlanması ise bu gelişmeyi tetikledi ve insanların trafik oluşturması firmaların ve kullanıcıların dikkatini çekti ve artık herkes bu alanda bir şeyler yapmaya başladı. Firmaların eticaret üzerinden satış yapmak istemesi tüm bu teknolojik gelişmeler ve internetin gelişmesi ve hızlanmasıyla başladı.
Bulut / Cloud Altyapılarının Gelişmesi ve Dijital Devrim
En son gelişme ise artık işlemcilerin bile bulut sistemlerinden sunulması ve yapay zeka teknolojisinin de bulut sistemleri üzerinden çalışması ve en önemlisi de bu hizmetlerin artık çok çok ucuz olması. Yani mikro bir KOBİ bile Amazon AWS üzerine kendi websitesini kurdurabilir ve bulut üstünde çalıştırabilir. Teknoloji geliştikçe ucuzluyor ve ucuzladıkça da seçenekler ve yapılabilecekler çoğalıyor. Yapay zeka destekli teknolojilerin gelecekte artık ne kadar önemli olduğunu söylememize bile gerek yok artık.
Yapay Zeka Teknolojosi Nedir?
Yapay Zeka teknolojisi aslında insanların yaptıkları işleri kendi kendine öğrenen bilgisayarlara yaptırarak insanların üzerinden iş yükünü almaya ve hatta insanlara yardımcı olacak. Örnek olarak rutin olarak yaptığınız bir işi yapay zeka öğrenerek sizin yerinize bu işi yapacak. Her gün internete girip maillerinizi takip edip rapor çıkarıyorsunuz ya da printerdan bir çıktı alıyorsunuz. Yapay zeka bu süreçleri izleyip, öğrenip sizin yerinize yapacak. Ya da klimanızı her akşam 19.00’da çalıştırıyorsunuz, yapay zeka bu işlemi sizin yerinize yapacak.
Yapay Zeka Destekli Veri Analizi ve Performans Pazarlaması Hakkında
Yapay zeka teknolojilerinin insan hayatına girmesi ve artık bazı işlerin kolay bir şekilde yapılması şirketlerin de ilgisini çekti. Şirketler satışlarında veya pazarlama faaliyetlerinde verimliliğe odaklandığı için veri analizine çok önem vermeye başladılar. Şirketler ellerinde bulunan bilgileri veya müşteri bilgilerini yapay zeka teknolojisine bağlayarak veri analizi yapmaya başladılar ve bu durum performans pazarlamasına çok önemli destekler sağlamaya başladı.
Yapay Zeka ve Performans Pazarlaması Birlikte Nasıl Kullanılıyor
En basit örneğiyle bir google adwords reklam kampanyası yaptığınızı düşünün ve bu reklam kampanyasına her ay yüzbinlerce lira para harcıyorsunuz. Doğal olarak şirketler harcadığı her kuruşun geri dönüşüne önem veriyorlar. Bu da performans pazarlama kavramını ortaya çıkarıyor ve harcanan paranın geri dönüşü dijital olarak raporlanması önemli hale geliyor. Bir üst aşamadaysa yapay zeka öğrenmesinden faydalanarak veri analizi yapılarak verimlilik artırılıyor ve bu da firmalar için artık çok önemli hale geliyor.
Yapay Zeka Destekli Gelecek ve Pazarlamanın Evrimi
Yapay zeka destekli çözümler artık bütün sektörlere girecek ve bu alanlarda başarı ve verimlilik için yapay zeka teknolojileri ön plana çıkacak. Bilginin çoğalması ise yönetilmesini zorlaştıracak ve şirketler yapay zeka destekli veri analizine çok önem vererek bu alanlarda yatırımlar yapmaya başlayacak. Firmaların bu teknolojileri kullanırken danışmanlık alması ve bu alanlarda iyi olan firmalarla çalışması büyük önem taşıyor.
Verimaker Dijital Teknoloji Ajansı olarak size bu konularda danışmanlık desteği veriyoruz. VERIMAKER Yapay Zeka Destekli Veri Analizi teknolojimizle veri analizlerinizi yaparak Google Adwords kampanyalarınızı ve analytics raporlamalarınızı yapıyoruz.
Detaylı bilgi için bizi arayabilirsiniz.