E-Ticaret ve E-İhracat Nedir, E-İhracata Nereden Başlamalısınız? başlıklı yazımızda öncelikle iki kavramın birbirinden farkını size anlatıp, e-ticaret ve e-ihracat operasyonuna nereden başlamalısınız ve nelere dikkat etmelisiniz gibi konulara değineceğiz. İki kavram birbirinden farklı gözükse de; günümüzde birbirleriyle iç içe geçmiş durumdalar.
E-Ticaret ve E-İhracat Nedir, E-İhracata Nereden Başlamalısınız?
E-Ticaret ve E-İhracat Nedir, E-İhracata Nereden Başlamalısınız, başlığından başlayalım ve size iki kavramın farklarını açıklayalım. E-ticaret günümüzde çok popüler olmuş bir kavram ve kısaca anlatmak gerekirse ürünlerinizi bir internet sitesi üzerinden veya pazaryeri siteleri üzerinden satmanıza imkan sağlıyor ve bu platformlar aracılığıyla pazar kapsamınızı büyütüyorsunuz. Daha önce bir sokak veya mahalleye bağlı kalırken; e-ticaret sayesinde bulunduğunuz ülkenin tüm illerine satış yapabilir hale geliyorsunuz.
E-Ticaret ve E-İhracat Süreçleri Nasıl Gelişti?
Başlangıçta iki kavram birbirinden farklı gözükse de artık günümüzde çok iç içe geçmiş iki kavram. Teknolojinin gelişmesi ve teknik imkanların daha ulaşılabilir olmasıyla artık e-ticaret yapmak çok kolay ve mantıklı hale geldi. Yerelde yani Türkiye içinde birçok firmanın e-ticarete girmesi ise rekabeti artırdı ve artık firmalar dış pazara açılmak için yeni yollar aramaya başladı. Lojistik altyapılarının ve kargolama hizmetlerinin de gelişmesi ve küreselleşmesiyle artık bir ürünü başka bir ülkeye göndermek çok daha kolay ve uygun maliyetli gönderilebilir hale geldi.
E-Ticaret ve E-İhracat Farkları Nelerdir?
Bu maliyetlerin azalması ve artık operasyonun çok daha kolay yapılabilir olmasıyla firmalar e-ihracat tarafına yönelmeye başladı. Devletin de desteklemesiyle işler daha da kolaylaşmaya başladı. Örnek vermek gerekirse, e-ihracat yapan firmalara devlet kdv indirimi gibi teşvikler sağlıyor. Bir diğer avantaj ise geleneksel ihracat yaparken prosedürlerin çok uzun sürmesi sonucu işler zorlaşıyordu; e-ihracat yapan firmalar internetten bir form doldurarak ürünlerini başka bir ülkedeki alıcıya gönderebilir hale geldiler.
E-Ticaret Operasyon Süreci Nasıl Çalışır ?
Bir e-ticaret şirketiniz olduğunu düşünelim ve N11.com üzerinden ya da kendi e-ticaret siteniz üzerinden satış yapıyorsunuz. Müşteri siteye geliyor, ürünlere bakıyor ve ödemesini yapıp beğendiği bir ürünü satın alıyor. Siz ürünü kim aldı ve nereden aldı bakıyorsunuz ve bu ürünü temin edip müşteriye kargo yapıyorsunuz. Ürün müşteriye ulaşıyor ve süreç tamamlanıyor. Bu süreç Türkiye içinde bir satın alma süreciydi ve işin içinde yerel kargolar, yerel ödeme sistemi ve gümrük mevzuatı olmadığı için bu süreci kolay bir şekilde tamamladınız, her şey çok kolay oldu.
E-İhracat Operasyon Süreci Nasıl Çalışır?
E-ihracat sürecinde de yukarıdaki e-ticaret sürecindeki tüm operasyon süreçlerini aynen gerçekleştirirsiniz. Almanya’da almanca bir eticaret sitesi açtınız ve buraya tekstil ürünlerini koydunuz; fakat Almanya’da fiziksel olarak bulunmuyorsunuz. Müşteri sitenize girer ve Türk halısını satıyorsunuz, bu halıyı satın alır ve sipariş size düşer. Siz bu halıyı hazırlayarak DHL’e verirsiniz ve ürün müşteriye gider. Müşteri ürünü teslim alır ve satış gerçekleşir. Aslında her şey bu kadar basit; fakat yurtdışına ürün gönderimi yapıldığı için ortaya bazı sorunlar çıkmaktadır.
E-Ticaret ve E-İhracat Operasyon Sürecinde Yaşanan Sorunlar?
Yurtiçinde e-ticaret operasyonu yaparken yaşayacağınız en önemli sorun müşterinin ürünü iade etmesi olacaktır ve ürünü kargoya verecek, bu ürün size gelecektir. Siz de ürünü teslim alır, müşterinin parasını iade eder ve süreci tamamlarsınız; fakat iş e-ihracat olduğunda ortaya başka sorunlar çıkacaktır. Örnek olarak Almanya’ya gönderdiğiniz ürün iade oldu, hangi depoya gidecek ve ürün nasıl gelecek. Ürün geri iade edildiğinde belki de karşınıza astronomik bir kargo ücreti çıkacak. Havlu sattınız 10 Euro; fakat iade kargosu 15 Euro tuttu. Bunlar en önemli sorunlardır.
E-Ticaret ve E-İhracat Operasyon Sürecinde Ödeme Sorunları Nelerdir?
Karşınıza sadece iade sorunu çıkmayacaktır. Sizin ödeme sisteminizi müşteri bilmediği için güvenmeyecektir ve satın almaktan vazgeçecektir. Bir diğer sorun ise vergilendirme durumudur. Almanya’da ticaret yapmanız için şirket kurmanız ve vergi ödemeniz gerekmektedir. Tüm Avrupa birliği için de bu geçerlidir. Belirli izin verilen ürün rakamlarında bireysel satış yaparsanız sorun yok ama bu model şirketleri için çok verimli olmayacaktır. En önemli sorun da ülkelere göre gümrük mevzuatlarıdır.
E-Ticaret ve E-İhracat Operasyon Sürecinde Gümrük Sorunları Nelerdir?
Aslında bu sorun dikkat etmeniz gereken en önemli sorundur. Bir ürün sattınız ve gönderdiniz, bu ürün ülkenin mevzuatına göre sorun olabilir ve gümrüğe takılabilir. Ürünleriniz gümrükte bekleyebilir ve zarar edebilirsiniz. Veya gönderdiğiniz ürünler geç gidebilir ve müşteri ürünü almaktan vazgeçebilir. Bu sorunlar sahada realitede olan sorunlardır ve bu sorunları çözdükten ve operasyonu iyi planlayarak yönettikten sonra bu sorunların tamamının üstünden gelebilirsiniz.
E-Ticaret ve E-İhracat Bu Kadar Sorunla Yapılır Mı?
Evet bu kadar sorun var ve bu sorunlar yönetilmesi gereken sorunlar. E-ihracata girip çok iyi şekilde süreci yöneten ve çok iyi gelir elde eden firmalar var. Bu sizin operasyonu nasıl yönettiğinize bağlı. Örnek olarak Çin’li Alibaba ve Aliexpress’i örnek verebiliriz. E-İhracat yaparak Çin’in ne kadar başarılı olduğu ve Amerika gibi bir ülkeye bile ciddi rekabetçi hale geldiği faktörü tamamen e-ihracatla ilgilidir. Devlet desteği ve gelişen ödeme kargo sistemleriyle e-ihracatta siz de başarılı olabilirsiniz.
Detaylı bilgi için bizi arayabilirsiniz.