Dijital Kobi Dönüşümü Kobiler İçin Ne Demek? Bu konuyu size kısa bir şekilde anlatmaya çalışacağız. Kobiler dijitale nasıl geçiş yapacaklar ve hangi adımları atmaları ve hangi yolları izlemeleri gerekiyor bu konulara birlikte bakacağız. Kobilerin dijitalleşmesi sanıldığı kadar aslında zor değil ve kolay adımlarla kobiler dijitale geçebilir.
Dijital Kobi Dönüşümü Kobiler İçin Ne Demek?
Aslında Dijital Kobi Dönüşümü Kobiler İçin Ne Demek şöyle açıklayabiliriz. En baştan başlarsak şirketinize ait bir websiteniz yok. Ya da sosyal medya hesapları açmamışsınız ve websiteniz olmadığı gibi ürünlerinizi sadece mağazadan satıyorsunuz. Yani kısaca özetlersek dijital anlamda hiçbir yatırımınız yok. Bu yatırımlara başladığınızda aslında dijitalleşmeye ufakta olsa bir adım atıyorsunuz; fakat günümüzde dijitalleşme demek çok daha farklı boyutlara geldi.
Kobi Dijitalleşmesi İçin Nereden Başlamalıyım?
Kobiler dijitalleşme sürecinde çok dikkatli hareket etmek zorunda. Dijitale veya e-ticarete girelim derken, gereksiz yatırımlar ve masraflar yapmamalısınız, bu detay çok önemli. Öncelikle dijitalleşmede size nasıl bir alt yapı lazım, nasıl bir sistem kurmalısınız, hatta nasıl bir web siteniz olmalı gibi konularda araştırma yapmalısınız. En önemli konu ihtiyacınızın dışında bir teknolojiye veya yazılıma gereksiz yatırım yapmamalısınız.
İhtiyaçlarımı Nasıl Belirlerim ve Hangi Ajansla Çalışabilirim?
İlk başta kendinize basit sorular sorun. Bir websitem var mı? Dijital anlamda ihtiyaçlarım neler. E-ticaret yapacak mıyız. Geleneksel site mi kuracağım; yoksa bir e-ticaret sitesine mi ihtiyacım var. Bu soruları kendinize sorarak, gerçek ihtiyaçlarınızı belirlediğiniz bir bir not listeniz olmalı ve bu liste üzerinde çalışmalısınız. Burada gerçek ihtiyaçlarınız çok önemli ve para harcarken açıkçası nokta atışı yaparak ilerlemelisiniz.
Kobilerin Dijitalleşmesi Hangi İçerikleri Barındırıyor?
İlk başta web siteniz var mı ve sosyal medya hesaplarınızı kurdunuz mu bu konulara bakmanız gerekiyor. Eğer bir websiteniz yoksa hemen web sitenizi yaptırın gerekiyor. Bu kurduğunuz web sitesinde iletişim bilgilerinizi kesinlikle girmelisiniz. Firmanızın telefon numarası ve adresinizi web sitenize girmelisiniz. Google haritasını da sitenize girebilirsiniz ve sizi arayan müşterilerin size çok hızlı bir şekilde ulaşması gerekiyor.
Kobilerin Dijitalleşmesi Bu Kadar Mı?
Tabi ki kobilerin dijitalleşmesi bu kadar basit değil. Her kobinin ihtiyacına göre dijitalleşme seviyeleri var. Sizin bir web sitesi ihtiyacınız varsa başka bir kobinin CRM yazılımı ihtiyacı olabilir. Diğer bir kobinin ise bulut üzerinde bir server veya çok hızlı çalışan bir komplike yazılıma ihtiyacı olabilir. Örnek olarak YemekSepeti şirketini bir kobi olarak düşünürsek yemeksepeti’nin uygulama ihtiyacı ve milyonlarca müşteriye cevap veren bir bulut alt yapısına ihtiyacı olduğunu düşünebiliriz.
Daha detaylı bilgi için bize danışabilirsiniz. Size dijitalleşme konusunda danışmanlık desteği vererek doğru adımlar atmanıza yardımcı olacağız. Bizi her zaman arayabilirsiniz.