Otonom teslimat araçları Amerika’da yaygınlaşıyor ve bu araçlar, özellikle Kaliforniya’da yoğunlaşmaya başladı. Otonom araçların trafiğe çıkması için yasal altyapıların ve prosedürlerin uygun olması gerekiyor ve Kaliforniya bunun için en uygun ortamı sunuyor. Daha önce yaptığımız haberleri de dikkate alırsak, Kaliforniya’da sürücüsüz otonom araçların trafiğe çıkması için 7-8 civarı firma lisans aldı ve bu lisansla trafiğe izinli olarak çıkabiliyorlar.
Nuro da bu girişimlerden bir tanesi ve ticari olarak, onotom araçla teslimat yapmak için; Kaliforniya motorlu araçlar kurumundan resmi olarak onay aldı ve bu onayla birlikte teslimat yapmaya başlayacak. Nuro, 2016 yılında kuruldu ve kurulduktan sonra Google’dan gelen Dave Ferguson ve Jiajun Zhu tarafından geliştirilmeye başlandı. İki ortağın en büyük hedefi, ticari teslimat yapmak ve araçların tüm dünya’da bu teslimat operasyonu yapar hale gelmesini sağlamak.
Şirketin yetkilisi David Estrada basına yaptığı açıklamada, şirket teslimatı yaparken R2 teslimat otonom araçlarını geliştirip hizmete almayı planlıyor. Şirket, Toyota Prius otonom aracıyla bir süre hizmet verecek ve daha sonrasında ise R2 araçları devreye alacak. Şirket, ilk teslimat operasyonlarını kendi ofisi etrafında yaparak kendini geliştirecek ve sonrasında ise bu operasyonları genişletecek. Şirket, bir taraftan teknolojik gelişmelere önem verirken; diğer taraftan da güvenlik detaylarına önem verecek ve geliştirecek.
Şirketin hizmete başlayacağı şehirler sırasıyla; Atherton, Doğu Palo Alto, Los Altos Tepeleri, Los Altos, Menlo Parkı, Mountain View, Sunnyvale ve Woodside şehirlerini içeriyor. Araçların maksimum hızı saatte 25 mil olacak ve hız sınırı en fazla saatte 35 mil olacak ve caddelerde sadece güzel hava koşullarında çalışmak üzere bir sistem kurulacak. Nuro girişimi tüm denemeleri DMV ajansının denetimiyle, Toyota Prius test araçlarını kullanarak başarıyla tamamladı ve lisans iznini aldı.
Şirket, 2018 yılında kendi ürettiği R1 otonom aracını test etmeye başladı ve Şubat 2020 tarihinde ise R2 modelini devreye alarak otonom teknolojisinde önemli bir noktaya geldi. R2’nin gelişmesinde Roush şirketinin önemli desteği var. R2 araç lidar, radar ve 360 derece görüşe sahip kameralarla donatıldı. Araç otonom yani sürücüsüz çalışıyor ve ön arka kameralara da sahip. AI teknolojileriyle donatılan bu araçlar, kendi kendine gidebiliyor ve istenen adrese paketleri teslim edebiliyor.
Amerika’da bu tür girişimler artmaya başladı ve bu girişimlerin en önemlileri AutoX, Waymo, Zoox, Cruise ve bu yazıda bahsettiğimiz Nuro. Bu girişimler, Kaliforniya hükümeti tarafından destek alarak, operasyonlarını yapabilecek seviyeye ulaştılar. Bu girişimler, robotaxi dediğimiz insan taşıma ve kargo teslimatları yapma lisanslarını da aldılar ve sürücüsüz olarak taksi hizmeti verebilecekler. Bu durum, maliyetleri düşürmek ve operasyonların çok daha verimli olmasına neden olacak.
Resim Hakkı: Nuro