Her gün birden fazla sosyal medya hesabını yönetmeyi yoruyor musunuz? Enerjinizi her şeyi kapsayan bir çözüme odaklamanın kolay bir yolu için mi dua ediyorsunuz? Sosyal medya liderleri arasında farklı araçlar ve hesaplar arasında atlamanın yorucu olabileceği bir sır değil. Sosyal medya çalışanlarının, şirketinizin farklı şubelerine ve hepsinin farklı platformlara dayalı birkaç hesabı yönetmesi yaygındır. Bazı hesaplar satışa ayrılabilirken diğerleri müşteri hizmetleri veya dijital pazarlama için kullanılır.
Zaman zaman gerektirdiği muazzam çaba miktarına rağmen, farklı sosyal ağlarda birden fazla hesabı yönetmek gerekli olabilir ve işiniz için bir nimet olabilir. Her şey çabalarınızı nasıl pekiştirdiğinizle ilgili. Etkili sosyal medya yönetimi, sizin satışlarınızı artırmanıza ve markanızı takipçilerinize tanıtmanıza fayda sağlar ve oldukça önemli bir stratejidir. Birden çok sosyal medya hesabını etkili bir şekilde yöneterek satışları nasıl artıracağınızı öğrenmek için okumaya devam edin.
Birden Çok Sosyal Medya Hesabını Yönetmenin Artıları ve Eksileri
Sosyal medya yönetiminin özüne girmeden önce, tek markalar için birden fazla hesap oluşturmanın nedenlerini ve aleyhlerini anlamak önemlidir.
Artılar
Çok sayıda hesap oluşturmak, farklı izleyicilerle konuşabileceğiniz anlamına gelir. Takipçileri bölümlere ayırmak, belirli hesapların herkesi aynı anda meşgul etmeye çalışmak yerine belirli konulara odaklanmasına izin verir. İşletmeniz hem tüketicilere hem de diğer şirketlere hizmet veriyorsa bu özellikle yararlıdır.
İşletmenizin eyalet veya ülke genelinde birden fazla konumu varsa, her biri için ayrı bir hesaba sahip olmak, bölgedeki müşterilerin benzersiz ihtiyaçlarını karşılamanıza yardımcı olabilir. Kendilerine hitap ediliyormuş gibi hissedecekler ve bu da katılımı önemli ölçüde artırabilir.
Birden çok hesap, kullanıcılara tüketmek istedikleri içerik türü için de bir seçenek sunar. Bir şemsiye hesabınız olsa bile, uzmanlık alanlarıyla dalmak isteyebilirsiniz. Dilerseniz tüm bu içerikler şemsiye hesaba girebilir, ancak insanlar sizden yalnızca bir şey istediklerini anlarsa, kolayca bulabilirler.
Eksiler
Diğer taraftan, birden fazla hesaba sahip olmak, izleyicileriniz arasında kafa karışıklığına neden olabilir. Her bir hesabın amacını veya değerini anlayamayabilirler. Hepsini mi yoksa sadece ihtiyaç duydukları bilgiye sahip olanları mı takip etmeliler? İnsanlar, içeriğiniz farklı hesaplarda yayınlanırsa önemli bir şeyi gözden kaçıracaklarına inanabilir. Ayrıca ulaşmak istediğiniz kişileri bölme riskini de taşırsınız.
Elbette birden fazla hesaba sahip olmak, Sosyal Medya Yöneticileri için daha fazla iş demektir. Zaman yönetimi zor olabilir, personelin de yorulabileceğinden bahsetmiyorum bile. Sosyal medya ekibinizin birden fazla hesabı çalıştıracak kaynakları yoksa, stratejinizi yeniden gözden geçirmenin zamanı geldi.
Marka yönetimi, özellikle farklı departmanların kendi sosyal medya kanallarını yönetmeye bırakılması durumunda, birden fazla hesabın kullanımından da zarar görebilir. Sosyal medya görevleri etrafa yayılırsa her şeyin mesajda kalmasını sağlamak daha zordur. Bu, sosyal medya politikasının işe yaradığı bir durumdur.
Birden Fazla Sosyal Medya Hesabına İhtiyacınız Olan İşaretler
Birden fazla sosyal medya hesabına ihtiyacınız olduğundan emin misiniz? Tek bir markaysanız, dikkate almanız gereken birkaç nokta vardır.
Şikayetler Beslemenizin Çoğunu Kaplıyor
Daha fazla insan şirketlerin kulağına girmek için sosyal medyayı kullanıyor. Aslında araştırmalar, tüketicilerin % 47’sinin markalara şikayette bulunmak için sosyal medyayı kullandığını gösteriyor ki bu da yüz yüze şikayetlerden sonra ikinci sırada yer alıyor.
Sosyal medya ekibiniz, şikayetleri ele almanın genel bir hesaptaki gönderilerinin çoğunu oluşturduğunu tespit ederse, destek sorunlarıyla başa çıkmak için ayrı bir hesap başlatmak faydalı olabilir. Müşterilere şikayetler için kolayca tanımlanabilen bir yol sağlar ve onlara sorunlarını çözmeyi önemsediğinize dair net bir mesaj gönderir.
Destek bilet sistemi gibi müşterilerin ihtiyaçlarını karşılamak için etkili bir protokol uygularsanız, şikayetler için ayrı hesaplar da farklı şekilde çalışabilir.
Birkaç Bölümünüz veya Konumunuz Var
İşletmenizin çılgınca farklı hedef kitlelere sahip bir avuç bölümü varsa, her birinin kendi sosyal medya hesabına sahip olması için ödeme yapar. Bir şirketin departmanlar arası pazarlama için kullandığı ses, muhtemelen her biri için farklı olacaktır ve sosyal medya içeriğiniz için aynı olmalıdır. Müşteriler, her şeyi aynı anda tüketmeye zorlanmak yerine, yalnızca sektörleriyle ilgili ürün veya hizmetleri tanıtan hesabı takip edebilir.
Aynı şey, birden fazla bürosu veya franchise yeri olan şirketler için de geçerlidir. Ayrı hesaplar, müşterilerin ihtiyaç duydukları bilgileri çok daha hızlı bulmalarını sağlar. Bu hesapların alakalı olan aynı içeriği paylaşması sorun değil, aynı zamanda bölgenizdeki müşterilerin benzersiz ihtiyaçlarını karşılayabileceğinizden emin olun.
Değişen Ürün veya Hizmetleriniz Var
Daha büyük şirketler, farklı sorunları ele alan ve yalnızca tamamen farklı kitlelerle ilgili olan farklı türde ürün ve hizmetler satma eğilimindedir. Örneğin, hem spor ürünlerini hem de teknoloji hizmetlerini satmanızla tanınıyorsanız, tüketiciler arasında büyük olasılıkla çok az geçiş vardır.
Farklı ürün ve hizmetler için sosyal medya hesaplarını korumak, kafa karışıklığını önlemeye ve satın alma döngüsünü kolaylaştırmaya yardımcı olabilir. Herkes neye bulaştıklarını tam olarak bilir ve farklı izleyicilerin değişen ihtiyaçlarını karşılayabilirsiniz.
Sosyal Medya Hesaplarını Yönetme Adımları
Artık birden fazla sosyal medya hesabına ihtiyacınız olup olmadığı konusunda iyi bir fikriniz olduğuna göre, sonunda onları yönetmeye başlayabiliriz. Hesaplarınızın her birini çalıştırmanıza yardımcı olacak 5 adımı burada bulabilirsiniz.
1. Sosyal Medya Stratejinizi Belgeleyin
Birden fazla hesabı çalıştıran bir ekibiniz varsa, herkesin markada kalmasını sağlamak zor olabilir. Politikalar, prosedürler ve bir stil kılavuzu içeren bir sosyal medya stratejisi tasarlayarak, her katılımcıya her zaman takip edecek bir şeyler verebilirsiniz.
Her hesabın farklı hedefleri olsa bile, belgelenmiş bir strateji, herkesin senkronize kalmasına ve şirketinizin mesajından uzaklaşmamasına yardımcı olabilir. O yüzden, bir strateji planı yazarak ve bu planı tüm şirket yönetimine iyi bir şekilde anlatarak başlamanız sizin için faydalı olacaktır.
2. Sosyal Medya Yönetim Yazılımını Kullanın
Aynı içeriği farklı sosyal medya platformlarında birden çok hesaba kopyalayıp yapıştırmak çok fazla zaman alabilir. Yayınlamayı ve katılımı tek bir yerden yönetmenize yardımcı olacak Buffer gibi sosyal medya yönetimi yazılımlarına yatırım yapın.
Bu programlar, benzer veya aynı içeriği, bir düğmeye tıklayarak aynı anda farklı ağlardaki farklı hesaplara göndermenize yardımcı olabilir. HubSpot gibi firmaların profesyonel pazarlama çözümleri var ve bu platformları kullanabilirsiniz ve hesapları buradan yönetebilirsiniz.
3. Editör Takvimi Oluşturun
Editoryal takvimler, yön vermek ve sosyal medya stratejinizi takip ettiğinizden emin olmak için kullanışlıdır. Bu, sosyal medya yönetim yazılımı aracılığıyla veya hatta sosyal ekibinizle basit bir belge paylaşarak yapılabilir.
Her şeyi tek bir yerde toplar ve sosyal medya yöneticileri için bir referans sağlar. Ayrıca, gönderi programınızdaki boşlukları veya kaçırılan fırsatları belirlemenize yardımcı olabilir.
4. Etkinliği İzleme ve Katılım
Bahsetmeleri ve anahtar kelimeleri takip etmek, özellikle destekle ilgili bir hesap oluşturduysanız çok önemlidir. Bir müşterinin yardımınıza ihtiyacı olup olmadığını veya işinizle ilgili trend olan bir konuya atlayıp atlayamayacağınızı bilmek istersiniz. En önemlisi, hiçbir iş arkadaşınızla örtüşmek istemezsiniz.
Sosyal medya yönetim yazılımı, ekibiniz içinde işbirliği için bir alan sağlarken izlemeye de yardımcı olabilir. Bir markanın ya yıllık bir gönderiye yanıt vermesi ya da bir sorguya iki yanıt gelmesi kötü bir görünümdür.
5. Kendi Stratejinizi Analiz Edin
Kendi sosyal medya stratejinizin sonuçlarını analiz etmek önemlidir. Bazı hesaplar diğerlerinden daha iyi durumda mı? Geride kalanlara nasıl yardım edebilirsiniz? Her hesap markanıza katkı sağlıyor mu?
Analitiğe bakmadan bilemezsiniz. Stratejinizi kullanmak ve sonuçları okumak, sosyal medyaya yaklaşımınızda ince ayar yapmanın tek yoludur.
Sosyal Medya Oyununuzun Zirvesinde Kalın
Şirketinizin birden fazla sosyal medya hesabı çalıştırmayı düşünmesinin birçok nedeni olabilir, ancak devam etmeden ve hesap oluşturmaya başlamadan önce, bunları doğru nedenlerle yaptığınızdan emin olmalısınız.
Bunu, rakibiniz yaptığı için yapmayın ya da daha fazla hesabın, büyük bir oyuncu olduğunuzu düşündüğünü düşünüyorsunuz. Her şirketin sınırlı miktarda kaynağı vardır ve sosyal medyadan en iyi şekilde yararlanmak için sizinkini akıllıca kullanmalısınız.
Bir sosyal medya stratejisi yazdıktan ve farklı sosyal ağlarda birden fazla hesap açma kararını verdikten sonra, her şeyi yönetmenize yardımcı olacak doğru yazılım araçlarını bulmak önemlidir. Bu, sosyal medya ekibinizdeki herkesin çabalarını pekiştirmeye yardımcı olabilir ve onlara birbirleriyle işbirliği yapma fırsatı verebilir.
Bu programlar ayrıca, değiştirilmesi gerekip gerekmediğini görmek için sosyal stratejinizi analiz etme veya hedef kitlenizde hangi tür içeriğin en iyi yankı uyandırdığını bulma yeteneği sağlamalıdır.
İyi strateji, akıllı yatırım ve sosyal medya ekibinizin coşkusu sayesinde başarı fırsatı her zaman elinizin altında.
Sosyal Medya Pazarlamasında Profesyonel Diploma ile yarının zorluklarını aşmak için gereken araçları ve teknolojileri öğrenin. Dijikafe’den bu konuda destek alabilirsiniz: [email protected]