E-ticaret sektörü için yapay zeka destekli ürünler gelişmeye devam ediyor ve bu ürünlerden bir tanesi de yapay zeka altyapısıyla chatbot hizmeti sunan Heyday girişimi. Montreal merkezli Heyday, bugün ek tohum yatırımı için 6,5 milyon Kanada doları (5,1 milyon ABD doları) yatırım aldığını duyurdu. Kurucu ortak ve CEO Steve Desjarlais, girişimin amacının perakendecilerin çevrimiçi müşteri etkileşimlerinde daha fazla otomasyonu ve daha fazla kişiselleştirmeyi desteklemelerine olanak sağlamak olduğunu söyledi.
Kurucu ortak ve CMO Etienne Merineau ise bunu “hepsi bir arada birleşik müşteri hizmetleri verilen bir yapı olarak tanımladı.” Dolayısıyla, bir müşteri ister Facebook Messenger, WhatsApp ve Google’ın İş Mesajlarından bir mesaj gönderiyor, ister sadece e-posta yoluyla gönderiyor olsun, Heyday tüm bu iletişimi tek bir kontrol panelinde bir araya getiriyor ve bu şekilde müşteri yönetimi çok daha kolay oluyor.
Müşteri datalarını birleştirdikten sonra Heyday; daha sonra bunun bir müşteri hizmeti mi yoksa satışla ilgili bir etkileşim mi olduğunu belirlemek için yapay zeka kullanıyor ve mümkün olduğunda temel yanıtları otomatikleştirerek, müşteri ilişkilerinin yükünü oldukça hafifletiyor. Heyday chatbot sipariş güncellemelerini sağlıyor ve veya hatta ürün önerebiliyor. Heyday, CRM yazılımlarından Salesforce, Shopify, Magento, Lightspeed ve PrestaShop ile entegre olabiliyor ve ardından gerektiğinde sohbeti bir müşteri temsilcisine yönlendirebiliyor.
Müşteri hizmetlerini ve satışları birleştiren başka platformlar da var, ve bu tür girişimlerin sayısı artmaya devam ediyor. Şirketin CEO’ları yola çıkarken; insanlara yardım etmenin yeni satış olduğuna inanıyoruz felsefesiyle hareket ettiklerinden bahsediyorlar ve bu durum onları motive eden en önemli faktör olduğunu özellikle söylüyorlar.
Heyday, 2017 yılında kuruldu ve son iki çeyrekte yinelenen geliri ikiye katladığını söylüyor. Müşterileri arasında Fransız spor ürünleri şirketi Decathlon, Danimarkalı moda evi Gıda ve tüketici ürünleri markası Dannon da ürünü kullananlar arasında yer alıyor. Platformun “kutudan çıkar çıkmaz iki dilli” olduğunu ve güçlü uluslararası büyüme kaydettiğini belirtti. Covid-19’dan sonra şirketlerin vizyon değiştirdiklerini belirten Desjarlais, “Markalar açıkça harika bir hizmet sunmak istiyorlar, ancak alt çizgiyi önemsiyorlar. Bir taşla iki kuş vurmalarına yardım ediyoruz. ” diye gelecek vizyonunu açıkladı.
Heyday ekran görüntüsü
Resim Kredisi: Heyday