FullStory girişimi, web siteleri ve mobil app tıklamaları analiz etmek için 1.8 milyar dolarlık değerlemeyle 103 milyon dolar yatırım aldı. Ekran tabanlı arayüzlerin nasıl çalıştığını geliştirmek için yapılan onca yıllık çalışmaya rağmen, web siteleri, mobil uygulamalar ve kullanabileceğiniz diğer etkileşimli hizmetlerle ilgili deneyimlerimiz hala yetersiz kalıyor ve istediğimizi bulamıyoruz. Tam olarak ihtiyacımız olmayan şeylerle bombardımana tutuluyoruz ya da akış öyle ya da böyle anlamsız sayfalara doğru bizi itiyor. Şimdi, yukarıdakilerin tümünün ne zaman gerçekleştiğini belirlemek için bir platform oluşturan ve yayıncılara düzeltmeleri için önerilerde bulunan girişimlerden biri olan FullStory, gereksiz ya da sinirli bir şekilde yapılan tıklamaları analiz etmek için tüm gücüyle çalışıyor. Şirket bu konuda yeterince takıntılı, misyonunun odak noktası, büyük bir finansman turunu tamamladıktan sonra ürünü geliştirmeye odaklanmak.
Atlanta merkezli şirket, 103 milyon dolarlık D Serisi turunu kapattı; Daha önce Klarna ve Nexthink gibi diğer müşteri deneyimi girişimlerine yatırım yapan Permira’nın büyüme fonu, önceki yatırımcılar Kleiner Perkins, GV, Stripes, Dell Technologies Capital, Salesforce Ventures ve Glynn Capital’in de katılımıyla bu tura liderlik ediyor. Bugüne kadar 170 milyon dolara yakın para toplayan FullStory, yatırımın şirkete 1,8 milyar dolar değerinde olduğunu doğruladı. FullStory’nin kurucusu ve CEO’su Scott Voigt, FullStory’nin şu anda perakende, SaaS, finans ve seyahat gibi dikeylerde hizmet verdiğini belirtti. Şirketin müşterileri arasında Peloton, Financial Times, VMware ve JetBlue gibi büyük şirketler bulunmakta. Şirketin, irili ufaklı tüm şirketleri hesaba kattığımızda toplu olarak açık olan yaklaşık 3.000’den fazla ödeme yapan müşterisi olduğunu görebiliyoruz. Bu yıl 15 milyardan fazla kullanıcı oturumu toplamaya yönelik kurs – tıklamalar, gezinmeler, vurgulamalar, kaydırmalar ve öfkeli davranışların sinyallerini içeren 1 trilyon etkileşime ulaşarak oldukça önemli datalar topladılar. Ayrıca, şirketin yıllık sürekli yinelenen gelirin bugüne kadar yıllık bazda %70’den fazla arttığını da belirtelim.
Şimdi plan, ürünlerine daha fazla gerçek zamanlı bilgi getirmek ve bu bilgileri müşterilere aktarmak için Ar-Ge’ye yatırım yapmaya devam etmek ve ayrıca “Avrupa ve Asya Pasifik’e daha agresif bir şekilde geçmek” olacak. FullStory, Glassbox ve Decibel gibi firmalarla rekabet ediyor, ancak araçlarının web sitelerinde en büyük üç rakibinin toplamından daha fazla varlığa sahip olduğunu iddia ediyor. Ürün, müşteri başarısı ve pazarlama ve mühendislik gibi farklı bölümlerde çalışan FullStory, insanların web sitelerinde ve diğer dijital arayüzlerde nasıl gezindiğini analiz etmek için makine öğrenimi algoritmalarını kullanıyor. Örneğin GDPR düzenlemeleri nedeniyle karşılaşabileceğiniz onay ver kutusu onaylanırsa; kısa bir süre içinde alanlara aşırı derecede tıklanmaları ve kullanıcıların davranışlarını izlemeye başlıyor. Örneğin bir JavaScript parçasındaki bir işaret nedeniyle bir tıklama hiçbir yere gitmediğinde; veya bir kişi faresini veya imlecini veya parmağını hüsrana uğramış hızlı bir şekilde kaydırdığında veya hareket ettirdiğinde veya müşterinin faaliyetinin tamamen durması sonucu ortaya çıkan anormallikleri izliyor.
Ardından FullStory, topladığı öngörüleri, çeşitli görselleştirme araçlarıyla veya elektronik tablolarla veya müşterinin tercih ettiği herhangi bir şeyle kullanılabilen veri akışlarında analiz ederek firmaya raporlama sunuyor. FullStory’ye son zamanlarda büyük bir destek sağlayan şeyin bir kısmı, günümüz dünyasında dijital işin tüm işlerin merkezinde yer alması. Covid-19 ve mağazalara gitmek gibi kişisel deneyimlerin trafiğinin bir kısmını ortadan kaldıran sosyal mesafeye duyulan ihtiyaç nedeniyle, yerel olarak veya çevrimiçi deneyimler geliştiren kuruluşlar benzeri görülmemiş miktarda trafik görüyor; ve artık sadece iş dünyasında kalabilmek için dijital deneyimlere geçen kuruluşlar da onlara katılıyor. Tüm bunlar, çevrimiçi içeriğin çok büyük bir miktarına ve daha iyi hale getirmek için zihniyette büyük bir değişime katkıda bulundu ve bu da yıldızların şirketler için hizalanmasına neden oldu. Bildiğiniz gibi satışın en önemli unsuru müşterileri çok iyi anlamak ve analizlere göre satış stratejileri sunmak..
Temelde yapılandırılmamış verileri temel olarak yapılandırma dünyasına daha fazla AI getirme evrimi, analitik dünyasına büyük bir destek oldu ve yatırımcılar, bu eğilimi nasıl ele aldığı ve işini nasıl büyüttüğü nedeniyle FullStory ile ilgileniyor. Permira Growth adına işlemi yöneten Alex Melamud, “Tüm paydaşlar için dijital deneyimi geliştiren gerçekten olağanüstü bir teknoloji markasını genişletmeye ve inşa etmeye devam ederken FullStory ekibiyle ortak olmaktan dolayı çok heyecanlıyız” dedi. Permira’nın kıdemli danışmanı Bruce Chizen yaptığı açıklamada, “Geleneksel analitik, müşteri davranışındaki nüanslı kalıpları ve anormallikleri anında ortaya çıkarabilen AI ve ML özellikli yaklaşımlarla alt üst oldu” dedi. “Hem yapılandırılmış hem de yapılandırılmamış verilerden yararlanan FullStory, kendisini DXI’de hızla pazar ve teknoloji lideri olarak kabul ettirdi ve şu anda kategoride en hızlı büyüyen şirket ve tüm dijital deneyim verileri için fiili kayıt sistemi.” diye belirtti. Tüm bu yatırımı ve analizi dikkate aldığımızda, Türkiye’de de Insider’ı bu iş modeline örnek gösterebiliriz. Gelecekte, müşteri deneyimlerini, öngörülerini analiz eden ve anlık raporlayan girişimler oldukça değerlenecek ve yatırım alacağa benziyor.