Netflix Pazartesi günü yaptığı açıklamada, küresel akış devi 20 milyondan fazla internet kullanıcısına ev sahipliği yapan Doğu Afrika ülkesine dokunmaya çalıştığı için Kenya’da ücretsiz bir mobil plan başlattığını söyledi. Şirket, önümüzdeki haftalarda Kenya’daki tüm kullanıcılara sunulacak olan ücretsiz planın, kayıt sırasında herhangi bir ödeme bilgisi vermelerini gerektirmeyeceğini söyledi. Şirket, yeni planın Android telefona sahip 18 yaş ve üstü tüm kullanıcılara açık olduğunu söyledi. Ayrıca reklam içermeyecek ve büyüme için bu planı devam ettirecek. 190’dan fazla ülkede bulunan Netflix, son yıllarda gelişmekte olan pazarlardaki müşterileri cezbetmek için bir dizi plan denedi. Örneğin, 2018’de Hindistan’da yalnızca mobil cihazlara yönelik 3 dolarlık bir planı test etmeye başladı – bunu diğer birkaç ülkedeki kullanıcılara genişletmeden önce de uyguladı.
Bu aynı zamanda Netflix’in hizmetini ücretsiz olarak veya çok az veya hiç ücret ödemeden sunduğu ilk hizmet değil. Şirket daha önce birçok pazarda ücretsiz denemeleri destekledi, orijinal filmlerinin ve şovlarının küçük bir bölümünü abone olmayanlara sundu ve hizmetin bir hafta sonu boyunca ücretsiz olarak sunulduğu Hindistan’da en az bir kampanya yürüttü. Ancak Kenya’daki son teklifi hala çok ilgi çekici. Şirket, Reuters’e, Doğu Afrika ülkesindeki film ve televizyon şovları kataloğunun yaklaşık dörtte birini ücretsiz planda kullanıcılara sunduğunu söyledi. Netflix Ürün İnovasyonu Direktörü Cathy Conk bir blog yazısında, “Daha önce hiç Netflix izlemediyseniz ve Kenya’daki birçok insan izlemediyse, bu hizmetimizi deneyimlemenin harika bir yolu” diye bildirdi ve bu gelişmenin şirketin büyümesine katkı sağlayacağını belirtti.
Netflix yöneticisi yaptığı açıklamada; “Gördüklerinizi beğendiyseniz, TV’nizde veya dizüstü bilgisayarınızda da tam kataloğumuzun keyfini çıkarabilmeniz için ücretli planlarımızdan birine yükseltme yapmak kolaydır.” Şirket, bu ücretsiz katmanı Kenya’da ne kadar süreyle sunmayı planladığını ve bu teklifi diğer pazarlara genişletmeyi düşünüp düşünmediğini açıklamadı. Geçmişteki kazanç çağrılarında Netflix yöneticileri, her bir pazarı incelemeleri ve hizmetlerini herkes için daha çekici hale getirmenin yollarını keşfetmeleri konusunda ısrar ettiler. Ödeme bilgisi olmadan kaydolma yeteneği, bu tür iddialara güvenilirlik kazandırır. Gelişmiş ülkelerdeki pek çok kişi, kayıt sırasında bu tür ödeme araçlarını gerektiren hizmetleri erişilemez hale getiren bir kredi veya banka kartına sahip değildir ve bundan dolayı üye olamaz.
Tekliflerine mobil oyunları da eklemeyi planlayan şirket, bu yılın Haziran ayında sona eren çeyrekte tahminlerinden daha düşük, yalnızca 1,5 milyon net ödeme yapan abone eklediğinde, müşteri kazanmak için yeni hamle geliyor. Dünya’da 209 milyondan fazla aboneye sahip olan Netflix, Amazon Prime Video ve diğer akış hizmetleri, daha hızlı büyüme oranlarını korumak için giderek daha fazla ABD dışında müşteri kazanmaya çalışıyor. Bu yılın başlarında Amazon, daha fazla müşteriye ulaşmak için Hindistan’daki alışveriş uygulamasında ücretsiz ve reklam destekli bir video akışı hizmeti sundu. Tüm bu uygulamalarla birlikte şirket, bünyesine yeni dizileri ve belgeselleri katarak da platformu hızlı bir şekilde büyütmeye başladı.