TikTok e-ticarete geçiyor ve bu alanda çalışmalar yapıyor. Bir sonraki yazımızda bahsedeceğimiz ve bu haberden daha önce yayınlanan bir habere göre TikTok Shopify’la da işbirliği içine girecek ve shopify üzerinden satış yapacak şirketler bir API aracılığıyla tüm ürünlerini TikTok’a aktarabilecek. Şirket bu sabah, e-ticaret platformu Shopify ile genişletilmiş bir ortaklığın yanı sıra önümüzdeki haftalarda ABD, İngiltere ve Kanada’daki seçkin Shopify tüccarları arasında TikTok Shopping’in pilot testini duyurdu.
Image Credits: TikTok Alışverişi
TikTok, e-ticarete yaptığı yatırımı genişletiyor. Bu yılın başlarında, video platformubaşladı TikTok Shopping’i denemeye Shopify ile ortaklaşa ABD, İngiltere ve Kanada’da başladı. Anlaşma, TikTok For Business hesabına sahip Shopify tüccarlarının TikTok profillerine bir Alışveriş sekmesi eklemesine ve mini vitrinler oluşturmak için ürün kataloglarını uygulamayla senkronize etmesine izin verdi. Şimdi TikTok, Wix, SHOPLINE, OpenCart ve BASE ile birlikte Square, Ecwid ve PrestaShop dahil olmak üzere TikTok Shopping için yeni marka ortaklarının listesini duyuruyor. Ayrıca, reklam ürünleri ve bu yılın sonlarında bir TikTok Alışveriş API’sı dahil olmak üzere TikTok ticareti için daha eksiksiz bir çözüm listesi sundu. Şirket, Salı günü TikTok World adlı çevrimiçi bir etkinlikte TikTok Alışveriş için diğer planlarını detaylandırdı.
Burada TikTok, ticaretin platformunda ne kadar popüler hale geldiğini paylaştı. Örneğin, kullanıcıların TikTok videoları aracılığıyla keşfettikleri ürünleri paylaşırken yayınladıkları #TikTokMadeMeBuyIt hashtag’inin 4,6 milyar görüntüleme içerecek şekilde büyüdüğünü ve tırmanmaya devam ettiğini kaydetti. Şirket ayrıca, TikTok kullanıcılarıtarafından yapılan bir ankete işaret daha muhtemel uygulaması üzerinden ürünlerini satın almış 1.7 kat, rakipleri ile karşılaştırıldığında, iddia, kendi video eyleme ürün bilinci kullanıcıları itmek ne kadar iyi lanse etmekle ilgili olduğunu buradaki çalışmada görüyoruz.
ResimKredi: TikTok Alışveriş
Şirket, çevrimiçi satıcılarla birkaç farklı şekilde çalışabileceğini söyledi. Biri, TikTok’un sevkiyattan sipariş karşılama ve satın alma noktasına kadar her şeyi yönettiği bir doğrudan entegrasyon ve tam hizmet alışveriş çözümüdür. Bu,bir sistemdir TikTok’un Endonezya’da test ettiği ve şirketing daha önce bildirdiği gibi İngiltere’de kullanıma açılacak. İkinci olarak şirket API desteği sağlıyor ve desteği ile satıcıların ürünlerini aktarmasını sağlayabilir Shopify gibi üçüncü taraf ticaret ortakları, bu iş modeliyle zorunlu gerektirir bir zorunluluk oldu.
Bu yılın ilerleyen saatlerinde TikTok, işletmelerin ürün kataloglarını doğrudan TikTok’a entegre etmelerini ve sonunda bu ürünleri organik içeriklerine dahil etmelerini sağlayacak bir TikTok Alışveriş API’sini de piyasaya süreceğini söyledi.
Image Credits: TikTok Alışverişi
Bu arada TikTok, işletmelere ürünlerini tüketicilerin önüne çıkarmak için bir avuç başka araç sunacak. İlk olarak birlikte tanıtılan Ürün Bağlantıları ile TikTok Alışveriş pilotuyla markalar, bir veya daha fazla ürünü doğrudan organik bir TikTok videosundan vurgulayabilir ve ardından kullanıcıları kendi web sitelerindeki ürün detay sayfalarına yönlendirebilir. Bu aslında TikTok’un Instagram’ın gibi bir versiyonudur ürün etiketleri ve çıkartmaları kullanacaksınız.
Yeni CANLI alışveriş özelliği ile TikTok’taki markalar, topluluktaki kullanıcılarla gerçek zamanlı olarak bağlantı kurabilir ve içerik canlı olarak yayınlanırken ürün ve hizmetlere dinamik bağlantılar paylaşabilir. Geçmişte, Walmart ev sahipliği yaptı birkaç CANLI alışveriş etkinliğine bu özelliğin pilot ortağı olarak yayınlarda yer almıştı. Şirket ayrıca çevrimiçi alışveriş için üç adet feed içi reklam ürünü de sunuyor: Koleksiyon Reklamları, Dinamik Vitrin Reklamları (DSA) ve Potansiyel Müşteri Oluşturma gibi çalışmalar da yaptı.
Resim Kredileri: TikTok (Koleksiyon Reklamı)
Koleksiyon Reklamları, markaların feed içi videolarına özel, kaydırılabilir ürün kartları eklemesine olanak tanıyan yeni bir reklam ürünüdür. Her kart, satılık farklı bir ürüne sahip olabilir ve dokunulduğunda, kullanıcıları TikTok kullanıcılarının öğelere göz atabileceği ve satın alabileceği hızlı yüklenen bir anlık galeri sayfasına götürür. Bu reklam türü, bir satıcının web sitesine trafik çekmek için kullanılabilir ve özellikle sınırlı süreli fırsatlar, sezonluk indirimler ve yeni lansmanlar gibi şeyler için yararlı olabilir. TikTok, reklam harcamalarından 6 kat geri dönüş ve reklamla birlikte toplam ürün sayfası ziyaretlerinde %50’den fazla artış sağlayan Princess Polly adlı bir markayla ilgili bir vaka çalışmasına atıfta bulundu.
Dinamik Vitrin Reklamları başka bir yeni üründür ve markaların kişiselleştirilmiş video reklamlar aracılığıyla binlerce (hatta milyonlarca) ürün SKU’sunu tanıtmasına olanak tanır. DSA, ilgi alanlarına ve alışveriş sepetine ürün ekleme veya bir ürünü görüntüleme gibi ticari faaliyetlere dayalı olarak belirli kitleleri hedefleyen video reklamlar oluşturacaktır. TikTok, platformun müzik ve metin bindirmeleri ile yaratıcı klipler sunmaya yönelik yaratıcı ilkelerini izleyen bir dizi DSA şablonu oluşturdu. TikTok, erken DSA testlerinin, şablonların reklamverenler için daha yüksek tıklama oranları ve dönüşüm oranları sağladığını ancak ölçümleri paylaşmadığını gösterdiğini iddia ediyor. Bu çabada, video pazarlama şirketi SHAKR ve ayrıca ürün kataloglarını entegre etmeye yardımcı olabilecek Productsup ve feedonomics ile ortaklık kurdu.
Görsel Krediler:TikTok (DSA)
Bu aradaLead Generation, markalara çevrimiçi formlar aracılığıyla TikTok kullanıcılarından bilgi toplamanın kolay bir yolunu sunan feed içi video reklamlarda bulunmaya devam ediyor. Bu reklamlar, ses ve eğitim gibi daha uzun satış döngüleri olan işletmeler için idealdir. Ayrıca, bir markanın CRM’sini bir müşteri adayı oluşturma kampanyası için TikTok’a otomatik olarak bağlamak için Zapier ve LeadsBridge ile ortaklık kurdu. TikTok, Güneydoğu Asya pazarı Lazada ile yapılan bir testte, öncü nesil bir kampanyanın ilk haftasında bir forma kaydolan kullanıcıların yaklaşık yarısının pazarda satış yaptığını söyledi.
Image Credits: TikTok’ta Lazada
Kombine, bu çözüm paketi TikTok Alışverişini oluşturan şeydir. TikTok Alışveriş Ürün Müdürü Javier Irigoyen, “TikTok’ta ticaretin geleceği, her büyüklükteki markanın kullanıcı tabanımızın coşkusundan faydalanmasına olanak tanıyan bir alışveriş deneyimidir” dedi. “TikTok’un büyüsü, e-ticaret içeriğinin kullanıcılarımıza kısa videolar ve canlı yayınlarla aynı şekilde önerildiği Sizin İçin sayfasında gerçekleşiyor. TikTok, kullanıcıların ve markaların doğrudan bağlantı kurabileceği ve organik olarak uçtan uca bir alışveriş deneyiminin gerçekleşebileceği bir yerdir. Uzun vadeli bir ticaret bölümü inşa etmemizin temeli bu ”dedi.
Tüm bu çalışmalardan anlıyoruz ki, TikTok ciddi bir şekilde shopping özelliklerine yatırım yapıyor ve iş modelini bu tarafa doğru da dönüştürmek istiyor. Türkiye’de canlı yayın yapan birkaç uygulama var; fakat bu uygulamalar TikTok’la nasıl rekabet edecek, açıkçası bu konuda oldukça zor bir pazar diye düşünebiliriz. Bunun dışında Instagram’da shopping tarafına yatırım yapıyor, YouTube’un Shorts uygulaması ve kısa film çekmesi gibi özellikleri de düşünürsek, buradaki pazar çok ciddi hareketli olacak.
Picture Credit: TikTok
Haberde TechCrunch’dan da yararlanılmıştır.