Eğer aktif TikTok veya Instagram kullanıyorsanız, Influencer’ın ne anlama geldiğini biliyorsunuzdur. Influencer marketing dediğimiz pazarlama alanı markalar için oldukça önemli hale geldi ve şirketler ürünlerini tanıtmak için özellikle micro influencer veya macro influencerlardan destek alıyor. Bazı büyük markalar her yıl pazarlamaya milyonlarca dolar harcıyor ve sonuç olarak yalnızca binlerce dolarlık satış yapabiliyor. Aynı zamanda, etkileyiciler binlerce, hatta milyonlarca takipçisini belirli markalara yönlendiriyor. Bu anlamda influencer marketing veya etkileyici pazarlama olarak adlandırdığımız bu meslek ortaya çıktı ve şirketler için de ciddi bir önem arz ediyor.
ProductWind, markaları tek bir tıklamayla etkileyicilerle birleştirmeyi amaçlayan bir girişim. Şirket, markaların etkileyici pazarlama kampanyaları başlatmasını sağlamak için bir platform oluşturuyor. Bugün, Early Light Ventures liderliğindeki 1.67 milyon dolarlık tohum finansmanını aldıklarını duyurdu. Kurucu ortak ve CEO Jason Kowalski, markaların karşılaştığı pazarlama zorluklarına aşinadır. Amazon’un self servis pazarlama platformunu kuruyordu ve pazarlama ile satış arasındaki kopukluğu gördü. “Markaların gelip onlarla birlikte çalışan 100 veya 200 etkileyiciye sahip olmasını istiyoruz” dedi. “Önceden, bir platforma girip bir etkileyiciler listesini sıralayabilir ve onları bulabilir, ancak kimin satışları en iyi şekilde yönlendireceğini bilmiyor olabilirsiniz. Çoğunlukla alttan ziyade huninin üstüne odaklanmak gerekiyor. ” diye bu konudaki görüşlerini aktardı.
Kowalski, kurucu ortağı olarak eski Uber mühendisi Tom Hirschfeld’i getirdi ve birlikte, markaların ProductWind platformuna katılabilmeleri, neyi başarmak istediklerini anlatabilmeleri ve 100-influencer oluşturabilmeleri için bir etkileyiciler veritabanına otomasyon ve diğer tescilli teknolojileri hayata geçirdiler. Geleneksel haftalara kıyasla dakikalar içinde kampanya yapacak bir alt yapı kurdular ve bu alt yapıyla birlikte yüzlerce influencer anında şirketin sistemine kayıt yaptıracak ve markalar da bu influencerlarla bir araya gelebilecek.
Influencer tarafında ise kendi platformları var ve markalar onlarla çalışmak istediğinde bildirim alacaklar. Bir markayı aramanın ve mesajlaşmanın eski yolu yerine, influencer mevcut sponsorlukların bir listesini görebilir, başvurabilir ve onay alabilir. Ürünleri çevrimiçi satın alabilir veya almak için ayarlayabilir ve sosyal medya ile entegre olabilirler. ProductWind, gönderilerin ne zaman göründüğünü izler ve ardından etkileyiciye platform aracılığıyla ödeme yapıyor, aslında sistem kısaca bu şekilde çalışıyor.
Sonuç olarak ProductWind, örneğin bir ürünü Amazon’da 5. sayfadan 1. sayfaya yükseltmek gibi daha iyi bir yatırım getirisi sağlayabilir, çünkü platform bir volan etkisi yaratır: yaratılan daha fazla değer, daha fazla satış ve daha fazla etkileyicinin katılımını sağlar. Kowalski, şirketin ilk 18 ayı boyunca, Kowalski ve Hirschfeld’in ilk günden itibaren kârlı olan şirketi önyüklediğini söyledi. Bu dönemde gelir 10 kat arttı. Yeni fon, ProductWind’in 15 kişilik iş gücüne katılmak için daha fazla teknoloji ve satış çalışanının işe alınmasına yatırılacak. Kowalski, “Karlılık bizim için çok önemli çünkü büyük kampanyalar üretiyoruz” diye ekledi. “Pazarlama ve satışları yönlendiriyoruz ve bir sonraki paradigma değiştirici olmak istiyoruz.” diye sözlerine devam etti.
Etkileyici pazarlamadaki statüko yavaştır, ancak ProductWind, etkileyici satış tahminlerinin kilidini açabilir. Müşteriler ve potansiyel müşterilerle konuşurken Leffer, zaten değer ve yatırım getirisi gördüklerini söyledi. Etkileyen tarafta, şirket yaratıcı ekonomiye erişimi demokratikleştirebilir, böylece fırsatlar sadece profesyonellerle sınırlı kalmaz, diye ekledi. Leffer, “Şirket doğru zamanda doğru yerdeydi ve sıfırdan çok fazla gelir elde etti” dedi. “Markaların kampanya başlatmak için kapılarını çaldığı ve ardından yaratıcı ekonomi için herkesin etkileyici olabileceği bir alan olduğu pazarda bir ihtiyacı karşıladılar.”
Bu arada, e-ticaret toplayıcı pazarı ısınmaya devam ederken, ABD e-ticaret endüstrisi 2022 yılına kadar ilk 1 trilyon dolarlık yıl yolunda ilerliyor. Aynı zamanda, pazarlama kanalları pahalılaşıyor: Amazon reklam maliyetleri %30 arttı yılın başından beri. Narasin, influencer pazarının çok büyük olduğunu ve ProductWind’i “Influencer pazarlamanın DoubleClick”i olarak gördüğünü söylüyor. E-posta yoluyla, şirketin kendisine 1990’ların başında DoubleClick’in markaların ilgili siteleri tek bir ilişkiyle çeşitli ve karmaşık bir ortamda bir araya getirmesine izin verdiği internetin başlangıcında gördüklerini hatırlattığını açıkladı. Benzer şekilde, “ProductWind bunu etkileyici pazarlamanın “vahşi batı” için yapıyor” diye ekledi.
Tüm dünyada reklam maliyetlerin artması, markaların influencerlara yönelmesine neden oldu; fakat influencerlar da ne kadar etkili bu çok ölçülmüyor. Influencerların kazanımlarını ölçtüğümüz takdirde bu sistem oldukça başarılı olacaktır. Türkiye’de Vidyofon ve Verimaker Digital Growth gibi girişimler ortaya çıkıyor ve influencer pazarlama alanında firmalara destek vermeyi hedefliyor.