Cloud Kitchen ya da Karanlık Mutfak olarak adlandırdığımız girişimler hızla büyüyor ve bu girişimler neredeyse teknoloji girişimlerini yakalıyor. Neredeyse bir düzine pazarda geniş bir karanlık mutfak ağını işleten Rebel Foods, Unicorn At statüsüne ulaşan en son Hint girişimidir. 10 yaşındaki Hintli girişim Perşembe günü yaptığı açıklamada, geçen yıl yaklaşık 800 milyon dolardan 1,4 milyar dolar değerinde F Serisi finansman turunda 175 milyon dolar topladığını söyledi. Katar Devleti’nin egemen servet fonu olan Katar Yatırım Otoritesi, mevcut yatırımcılar Coatue ve Evolvence’ın katılımıyla finansman turuna öncülük etti. Rebel Foods, yatırımcıları arasında Sequoia Capital India ve Goldman Sachs’ı da sayıyor.
Rebel Foods, Tiger Global, SoftBank, Sequoia, Temasek gibi yüksek profilli yatırımcıların yüksek profilli yatırımcıların pazardaki genç firmaları desteklemek için bahislerini agresif bir şekilde ikiye katlamasıyla bu hafta tek boynuzlu at olan üçüncü Hintli girişim ve bu yıl tek boynuzlu at olan 31. şirket oldu. dünyanın en büyük ikinci internet pazarı. Rebel Foods, Birleşik Arap Emirlikleri, Endonezya ve Malezya da dahil olmak üzere 10 ülkede internet restoranları olarak adlandırdığı dünyanın en büyük sayısını işletmektedir. Birçoğu Rebel Foods’un sahibi olduğu ve ayrıca Wendy’s ve Mad Over Donuts gibi ortak firmalardan birkaçı olan 45’in üzerinde marka, yiyecekleri yemek servisi yapan veya paket servis yapan müşterilere sunmak yerine yalnızca teslimat için hazırlıyor.
Hayalet ve bulut mutfaklar olarak da bilinen karanlık mutfakların arkasındaki fikir, yemek servisi operasyonlarını daha ekonomik hale getirmektir. Bir restoran kurmak ve işletmek, sonuçta aynı zamanda gayrimenkul parçaları oldukları için pahalıdır. Bulut mutfakları kurmak, ortak restoranların ve markaların pahalı perakende satış noktalarından uzaklaşmasına olanak tanır ve ayrıca yalnızca gıda üretmeye odaklanarak işi kolaylaştırır. Başlangıç için girişimlerin, bu internet restoranlarının 4.000’den fazlasını işlettiğini söylüyor.
Rebel Foods’un kurucusu ve CEO’su Jaydeep Barman, bu yılın başlarında bir sanal konferansta, “Bulut mutfak modelinin getirdiği büyük bozulma, beş farklı restoranı işletmek için beş gayrimenkul koymak zorunda olmamanızdır” dedi. . Otomobil üreticileri tek bir fabrikadan düzinelerce model ürettiğinden, “teknoloji, tedarik zinciri ve iş akışlarını kullanarak aslında beş restoran için bir mutfağa sahip olabilirsiniz” diye açıkladı. Birçok yatırımcı, bulut mutfak modelinin gıda dağıtım firmalarının, restoranların ve markaların daha büyük pazarlara ulaşması için de çok önemli olduğunu söylüyor. Hindistan da dahil olmak üzere pek çok gelişmekte olan pazarda, bir öğle veya akşam yemeği siparişi için bilet boyutu 3 ila 5 dolar arasındadır ve bu da mevcut iş modellerini firmaların kar elde etmesi için uygunsuz hale getirir.
Bu, Hindistan’daki en iyi iki gıda dağıtım şirketi olan Swiggy ve Zomato’nun neden kendi bulut mutfaklarını kurmak için birkaç çaba sarf ettiğini açıklıyor. Örneğin Swiggy, 2019’un sonlarında, her büyüklükteki restoran ortaklarının hem kendi şehirlerinde hem de yeni şehirlerde daha fazla yere genişlemesine yardımcı olmak için ülkedeki 14 şehirde bir milyon metrekareden fazla gayrimenkul alanına yatırım yaptığını duyurdu bulut mutfaklar. Bulut mutfak işine 25 milyon doların üzerinde yatırım yapan firma, pandemi saldırısından sonra geçen yıl büyük ölçüde küçülttü. Swiggy gibi, Zomato da bulut mutfak çabalarıyla yol almak için mücadele etti.
Ancak model kalıcı ve yatırımcılar satın alıyor. Asilerin lehine çalışmak, bu markaların sadece bir markayı işletmekten kârlı birim ekonomisi sağlama yeteneğine sahip olmadığı göz önüne alındığında, tek markalı varlıklara yatırımcı ilgisinin kaybıdır. Tek bir markayı şehirler arasında ölçeklendirmek, sabit maliyetlerin kontrol edildiği daha büyük bir portföyün parçası olan markalara kıyasla çok daha yüksek sermaye yatırımları gerektiriyor, dedi.
Şirketin CEO’su işleyişle ilgili şu şekilde açıklamalarda bulundu ve, genel olarak bulut mutfakları düşünürseniz, bir mutfakta beş veya daha fazla farklı kabin hayal edersiniz. Kendi personeli, üretim malzemeleri ve teslimat bağlantıları vardır. Bizim mutfaklarımızda yaptığımız şey, tüm düzeni restoranlar yerine iş akışlarına göre düzenlemek dedi. Başlangıç, uluslararası ayak izini genişletmek ve aynı zamanda satın alma fırsatlarını araştırmak için yeni fonları dağıtmayı planladığını söyledi. Ayrıca iki yıl içinde halka açık bir şirket olmayı hedefliyor. girişimin finans direktörü Piyush Kakkad, Rebel Foods’un mevcut yıllık çalışma oranı 150 milyon dolar olarak açıkladı ve bu sektörün oldukça karlı olduğunu görüyoruz.
Image Credit: Rebel Foods