E-Ticaret Sitenizde Dönüşümleri İzleme

E-Ticaret Sitenizde Dönüşümleri İzleme Yolları hakkında size bilgi vermek istedik. E-Ticaret sitesi kurdunuz ve geri dönüşümleri izlemek istiyorsunuz; fakat bunu nasıl yapacağını bilmiyorsunuz. Biz bu konuda size bilgilendirici bir yazı yazmaya karar verdik ve bu yazıyı okuduktan sonra en azından dönüşümlerinizi nasıl izleyebilirsiniz bu konuda bilgi sahibi olacaksınız.

E-Ticaret Sitenizde Dönüşümleri İzleme Yolları

Bir e-ticaret siteniz var ve bu siteye gelen ziyaretçileri izlemek istiyorsunuz ve onların sitedeki davranışlarını gözlemleyerek strateji belirlemek istiyorsunuz. Ziyaretçi davranışlarını izlemeniz aslında size büyük bir avantaj kazandıracaktır. Bu davranışları izlediğinizde, hangi ürünlerin daha çok ziyaret edildiği, bu ürünlerin satışa dönüştüğü ya da satışa dönüşmediyse neden dönüşmediği konusunda fikir sahibi olabilirsiniz.

E-Ticaret Sitenizi Nasıl İzleyebilirsiniz?

Bir e-ticaret sitesini izlemek için çeşitli araçlar ve yöntemler kullanmanız gerekmektedir. Akla gelen ilk araç ve hemen hemen herkesin kullandığı Google Analytics’i örnek verebiliriz. Bir diğer araç da Yandex Metrica’dır. Bu iki aracı kullanarak e-ticaret sitenizin dönüşümlerini izleyebilirsiniz. Yandex Metrica’da Heat Map ve Site haritası gibi özellikler de mevcut, bu özelliklerle müşterilerinizin hangi sayfalarda nerelere baktığına kadar analiz edebilirsiniz.

Google Analytics Kullanarak E-Ticaret Dönüşümleri İzleme

Google Analytics ücretsiz bir uygulamadır ve google hesabınızla giriş yaptığınızda gerekli ayarları yaparak bu uygulamayı kullanabilirsiniz. Öncelikle bir google hesabı açın ve ardından google analytics yazarak hesabınıza girin; ardından izlemeye yapacağınız websitenizi tanımladıktan sonra google analytics size bir kod oluşturacak ve bu kodu sitenizin <head> kod </head> tagı arasına veya yönetim panelinizden google analytics kod ekle seçeneğinden ekliyorsunuz ve analytics artık sitenizi izleyeme başlıyor.

Yandex Metrica Hesabı Açmak ve Dönüşümleri İzlemek

Yukarıda google analytics’te anlattığımız tüm süreç yandex metrica için de geçerli. Yandex metrica’yı kullanmak için bir yandex hesabı açın veya var olan hesabınızı kullanabilirsiniz. Yandex metrica olarak aratın ve sonra girdiğiniz hesabınızdan site tanımlaya tıklayarak sitenizi tanımlayın. Ardından da verilen izleme kodunu sitenize ekleyin. Aslında bu işin nasıl yapılacağını yönetim panellerini kurcalayarak kendiniz bulmanız çok önemli. Bu şekilde çok daha başarılı olursunuz.

İzleme Başladıktan Sonra Dönüşümleri Kurma ve İzleme

Google analytics ayarlarını yaptınız ve izleme başladı. Ziyaretçi izlemeleri başladıktan sonra hangi ziyaretçinin hangi ürüne baktığını gördünüz ve bu verileri raporlayabilir hale geldiniz. Bundan sonraki süreçte dönüşümleri izlemek, yani kim hangi ürünü ziyaret etti ve bu ziyaretlerin kaç tanesi yüzde olarak satışa dönüştü. Google analytics e-ticaret siteniz için size hedef belirleme özelliği sunuyor ve kurulum yaparak yüzde cinsinden satışa dönüşen ziyaretleri de raporluyor. Bu hedef ayarlarını konuyu teknik anlamda hiç bilmeyen birisinin yapması zor olabilir ve bu konuda bir profesyonelden destek almanızı öneriyoruz.

Analytics Verileri İzleme Konusunda Özet

Öncelikle analytics ayarlarınızı kendiniz yapın ve verilerinizi kendiniz izleyin sonrasında süreci yavaş yavaş geliştirebilirsiniz. Eğer sonraki aşamalarda profesyonel bir ajanstan destek almanız gerekirse bize ulaşabilirsiniz ve size bu konularda destek vermeyi isteriz. 

Mail Listesine Üye Ol

Önemli Duyuru: Siteye Üye Olduğunuzda Gizlilik ve Site Kullanım Koşullarımızı kabul etmiş sayılırsınız. Gizlilik ve Site Kullanım Koşullarını inceledim ve kabul ediyorum.

Mail Listesine Üye Ol

Önemli Duyuru: Siteye Üye Olduğunuzda Gizlilik ve Site Kullanım Koşullarımızı kabul etmiş sayılırsınız. Gizlilik ve Site Kullanım Koşullarını inceledim ve kabul ediyorum.

spot_imgspot_img

İlgili Yazılar

Apple iPhone 14 pro ve yeni ürünleri düzenlediği etkinlikte tanıttı

Apple geçtiğimiz gün yeni ürünlerini tanıtmak için önemli bir etkinlik düzenledi ve iPhone 14, ‌iPhone 14‌ Plus, iPhone 14 Pro ve ‌iPhone 14 Pro‌ Max'i tanıtarak yıllık iPhone merkezli etkinliğini düzenledi. Apple ayrıca Apple Watch SE, Apple Watch Ultra ve AirPods Pro 2'nin yenilenmiş bir versiyonu olan yeni Apple Watch Series 8 modellerini de bu etkinlikte tanıttı. Apple'ın en önemli ürünü bize göre Apple Watch Ultraydı.

Apple geliştiriciler konferansı WWDC 2022 hakkında bilmeniz gereken her şey

Apple geliştiriciler konferansı WWDC 2022 hakkında bilmeniz gereken her şey

Elon Musk Twitter’ı satın aldı; ama, Twitter’da ‘Sahte Haber’ Kurbanı Oldu:))

Twitter, Bay Musk'ın şirketin hisselerini satın aldığı ortaya çıkmadan önce hisse fiyatına göre yüzde 38'lik bir prim olan 54,20 dolardan devralmayı kabul etti.

Elon Musk Twitter’ı Satın Alabilecek mi? Haftanın gündemi

Bu hafta en çok konuşulan konu Elon Musk'ın Twitter'ı alması için yaptığı hamleydi ve gündemi aslında bu konu belirledi. Teknoloji sektörü oldukça önemli işlere imza atıyor ve bu hafta yapay zekayla ilgili çalışmalar öne çıktı. Mobil işletim sistemi, mobil uygulamaları ve AI ile ilgili tüm haberleri size haftalık olarak özet geçeceğiz.

Amazon, ABD ve İngiltere’de 68 fiziksel perakende satış noktasını ve Amazon Books mağazalarını kapatacak

Amazon aslında bir e-ticaret şirketi; fakat şirket fiziksel mağazalara da yatırım yaptı ve bu iş modelini büyütmeye çalıştı. Fakat şirketin bu noktada çok ciddi rakipleri var.
spot_imgspot_img
spot_imgspot_img

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!

Please enter your name here