E-ticaret sektörü çok gelişti ve özellikle moda ve tekstil ürünlerinin satışı online ortamlarda oldukça popüler. Facebook, Instagram ve TikTok gibi sosyal medya mecralarında; veya Trendyol, Hepsiburada gibi pazar yerlerinde satılan kıyafetlerin bedenlerinin; satın alan müşterilere uygun olması iade açısından oldukça önemli bir detay. Örneğin, sadece Amerika’da tekstil ürünlerinin iade süreci ve iade oranı bile oldukça yüksek. Bu milyarlarca dolarlık bir pazar ve geri iadelerden dolayı şirketlere de çok büyük bir iş yükü düşüyor. İadeleri azaltmak için bir sürü girişimler var ve bu soruna çözüm bulmaya çalışıyorlar. Bunlardan bir girişim de Revery.ai ve teknoloji girişimi moda sektörüne Computer Vision teknolojisini taşıyor ve sanal soyunma odasını hayata geçiriyor.
Online ortamlarda veya uygulamalar üzerinde sanal soyunma odası teknolojileri uzun süredir deneniyor. Buradaki en önemli sorun, video çekerken, yapay zeka teknolojileriyle müşterinin veya kullanıcının bedenini ölçebilmek ve doğru beden kıyafeti müşteriye önermek. Bir web sitesi aracılığıyla kıyafetlerin boyutunu ve kesimini bulmak, çevrimiçi alışverişin eğlencesini artırabilir, ancak Revery.ai, daha iyi bir çevrimiçi giyinme odası deneyimi yaratmak için bilgisayar vizyonu ve yapay zekadan yararlanan bir araç geliştiriyor ve bu geliştirdiği aracı moda satışı yapan şirketlere pazarlamayı planlıyorlar.
Illinois Üniversitesi Bilgisayar Bilimleri Merkezi danışmanlığında David Forsyth, Ph.D. Li, öğrencilerden Kedan Li, Jeffrey Zhang ve Min Jin Chong’un haftalık bir milyondan fazla giysiyi işlemek için mevcut katalog görüntülerini kullanarak ilk araç olarak düşündükleri şeyi yarattıklarını söyledi. Revery.ai’nin kurucu ortakları Jeffrey Zhang, Min Jin Chong ve Kedan Li bu teknoloji hakkında uzun süredir çalıştıklarını ve bu çalışmaların sonucunda ürünü pazara hazır hale getirdiklerini belirtti. California merkezli Revery, Y Combinator’ın bu ayın sonunda programı tamamlamaya hazırlanan 2021 yaz kohortunun bir parçası. YC fon şirketi 125.000$ yatırım ile şirketi destekledi. Li, şirketin zaten iki yıllık bir çalışma alanı olduğunu, ancak daha hızlı büyümesine ve büyük perakendecilere daha olgun görünmesine yardımcı olmak için 1,5 milyon dolarlık bir tohum turu toplamak istediğini söyledi.
Revery’den önce Li, kişiselleştirilmiş e-posta alanında başka bir startup üzerinde çalışıyordu, ancak zaten büyük olan eski oyuncuların ücretsiz sürümleri nedeniyle bunu çalıştırması zordu. Daha az tekel ve teknolojiden daha fazla para kazanma yeteneğinin olacağı alanları araştırırken modayla ilgilenmeye başladı. Bir gardırop koleksiyonu yapmak için farklı bir danışmanla çalıştı, ancak bu fikir suya düştü ve projeyi geliştirmek için farklı konulara odaklandı. Ekip, Forsyth ile çalışarak ve web sitelerinde ve kullanıcılarda zaten görüntüleri olan, ancak bilgisayarlı görme yönünü isteyen işletmeler arası müşterileri hedeflemek için teknoloji üzerinde birkaç yineleme yaparak adımlarını attı.
3D modellemeyi kullanan veya bir görüntü alan ve bir modelin üzerine bindirmek için manuel olarak temizleyen rakiplerinin aksine, Revery, giysilerin daha iyi örtülebilmesi ve kullanıcıların giysi modellerini kendilerine daha çok benzeyecek şekilde özelleştirebilmeleri için derin öğrenme ve bilgisayar vizyonunu kullanıyor. Girişim resimlerin üzerindeki cilt tonu, saç stilleri ve pozlar gibi tüm detayları kullanıyor ve bu yapı tam otomatik olarak çalışıyor. Milyonlarca SKU ile çalışabilir ve birkaç hafta içinde bir müşteriyle çalışır hale gelebilir. Şirketin kurucusu Li, sanal giyinme odası ürününün artık Güneydoğu Asya’nın en büyük moda şirketlerinden biri olan Zalora-Global Fashion Group da dahil olmak üzere birçok moda e-ticaret platformunda yayında olduğunu söyledi.
Şirketin sözcüsü Li, bu uygulamayı yaptıktan sonra çok iyi sonuçlar aldıklarını söyledi ve müşteriler, daha önce hiç görmedikleri, üç ila beş kat gibi güçlü dönüşüm oranları yakaladıklarını söyledi. Şirket, Zalora için bir A/B testi yayınladı ve %380 artışlar gördü. Şirket, daha da ilerlemek ve teknolojimizi tüm platformlarında kullanmak için çok atılımlar yapıyor. Bu teknoloji, geçen yıl pandeminin bir sonucu olarak çevrimiçi alışverişin arttığı bir zamanda geliyor. Sadece ABD’de, e-ticaret moda endüstrisi 2020’de moda perakende satışlarının %30’ini oluşturdu ve pazar değerinin bu yıl 100 milyar dolara ulaşması bekleniyor. Şirket bu teknolojiyi uygulamak için 40’tan fazla perakendeciyle görüşme halinde olduğunu söyledi.
Önümüzdeki yıl boyunca şirket, daha fazla benimsemeye ve daha fazla müşteriyle canlı yayına geçmeye odaklanıyor. Li, çevrimiçi olmaya devam eden rakiplerinden farklılaşmak için vücut tipi yeteneklerine yatırım yapmak istiyor, bu da perakendecilerin istediği bir şey. Çeşitlendirilmiş vücut şekli modellerinin çok fazla olmaması nedeniyle bu tür bir teknolojinin zorlu olduğunu söyledi. Revery’nin kullanıcılara kıyafetlerin nasıl göründüğünü görebilmeleri için kendi avatarlarını oluşturma olanağı sunabilmesi için şirketin özel verileri kendisinin toplaması gerekeceğini umuyor. İnsan bedenlerinin farklı olmasından dolayı şirket teknolojisini geliştirmesi gerekiyor.
Moda teknolojisi ve e-ticaret teknolojileri entegre olduğu zaman çok daha iyi sonuçlar ortaya çıkacak ve girişimler de ürünlerin geri dönmesi gibi tüm problemlere çözüm bulacak. Çevrenin korunması ve daha sürdürülebilir bir moda dünyası için bu tür teknolojilerin gelişmesi ve kullanılması oldukça önemli bir başlangıç diyebiliriz.
Picture Credit: Pixabay