Elektrikli araçların öne çıktığı günümüzde; elektrikli uçaklar için de çalışmalar yapılıyor. Bu çalışmaları yapan 2 farklı şirkete para ödülü verdi. NASA, bu teknolojiyi 2035 yılına kadar ABD havacılık filolarına tanıtmak amacıyla uçaklar için elektrikli tahrik teknolojileri geliştirmek üzere iki ABD şirketi seçti. İki şirket, GE Aviation ve MagniX, çalışmalarını önümüzdeki beş yıl boyunca yürütecek. Bu, yer ve uçuş testi gösterilerinin yanı sıra elektrikli tahrik, veri analizi ve uçuş testi enstrümantasyonuna odaklanan diğer NASA projeleriyle işbirliklerini içeriyor.
X-57, kanatların her birinde altı elektrik motoruyla uzun ve sıska olacak. Uçak saatte 175 mil hızla uçabilecek, ancak yalnızca 100 mil menzile sahip olacak. NASA’nın X-57 projesinin baş araştırmacısı Sean Clarke, Business Insider’a “Bu uçağı özellikle test gösterimimiz için tasarlıyoruz” dedi. “Ancak bu teknolojinin ticari hale gelmesi için pil teknolojisinin gelişmesi gerekiyor.” diye açıklamada bulundu.
Ajansın Elektrikli Güç Aktarma Organları Uçuş Gösterisi (EPFD) programı kapsamında verilen ödüllerin toplam değeri 253,4 milyon dolar. Bunun 179 milyon doları GE Aviation’a verilirken, MagniX 74,3 milyon doları aldı. NASA’nın Gaudy Bezos-O’Connor, EPFD proje yöneticisi, “GE Aviation ve MagniX, konseptlerini doğrulamak ve gelecekteki elektrikli uçak tahriki uçak konfigürasyonları için proje yararları sağlamak için entegre megawatt sınıfı güç aktarma sistemi yer ve uçuş gösterileri gerçekleştirecek” dedi. Sözlerine devam eden CEO, “Bu gösteriler teknik engelleri ve entegrasyon risklerini belirleyecek ve kullanımdan kaldıracak. Ayrıca gelecekteki EAP sistemleri için standartların ve düzenlemelerin geliştirilmesine de yardımcı olacaktır.”
EPFD projesi, yeni nesil teknolojiyi gerçek dünyadaki operasyonel uçuş sistemlerine dönüştürmek için araştırma ve geliştirme yapan Integrated Aviation Systems adlı daha büyük bir NASA programının parçası ve bu çalışmaları geliştirmek için oldukça önemli bir proje. Elektrikli uçuş tahrik sistemleri üzerinde çalışan birçok şirket var, ancak bunlar genellikle uçuşların daha kısa olduğu ve pillerin ağırlığının uçağın genel olarak küçük boyutuyla hafifletildiği gelişmekte olan hava taksi pazarlarında bulunuyor. Uçaklar için en büyük problem uçağı kaldırma ve pillerin ağırlığını üretme ihtiyacı, elektrikli uçakları engelleyen “temel muamma” olmuştur.
Belki de bu kamu-özel ortaklıkları sonunda bulmacayı çözecektir. NASA projesi, kısa menzilli ve bölgesel hava yolculuğu ile dar gövdeli, tek koridorlu uçaklar için teknoloji geliştirmeyi hedefliyor. Gelecekte mutlaka farklı teknolojilere sahip uçaklar karşımıza çıkacak ve bu teknolojilerin başında elektrikli uçaklar yer alacak.