911 Porche mükemmel tasarıma sahip, harika bir spor otomobil olarak tüm dünyanın ilgisini çekti ve her zaman en çok beğenilen araç oldu. Şimdi ise bir rakibi var ve bu rakip oldukça başarılı bir rakip. Tamamen elektrikli Porsche Taycan, yılın ilk dokuz ayında Alman otomobil üreticisinin ikonik içten yanmalı 911 spor otomobilini geride bırakarak 2019’un sonlarında tanıtılan EV için bir dönüm noktası oldu.
Cuma günü açıklanan satış rakamları, Porsche’nin ilk üç çeyrekte dünya çapında 217.198 araç teslim ettiğini ve yıldan yıla %13 artış olduğunu gösteriyor. Sonuçlar, Taycan teslimatlarındaki yaklaşık üç kat artışın yanı sıra popüler gazla çalışan Macan aracındaki büyümeden kaynaklandı. Bu rakamlar, Porsche’nin 2019 ile 2020 arasındaki dokuz aylık dönemde yaşadığı %5’lik düşüşten kurtulduğunu gösteriyor.
Benzinle çalışan Porsche Cayenne, yılın ilk dokuz ayında teslim edilen 62.451 araçla portföyün lideri olsa da, aslında 2020’nin aynı dönemine göre %2,8’lik bir düşüşü temsil ediyor. 61.944 araç, Taycan ve 911’e yapılan teslimatlarda yüzde artış, Porsche’nin genel artışını körükledi.
Porsche, Ocak-Eylül döneminde 28.640 Taycan aracı teslim ederek şirketin uzun süredir amiral gemisi olan Porsche 911 spor otomobilini geride bıraktı. Porsche, geçen yılın aynı dönemine göre %10 artışla 911 spor otomobilinden 27.972’sini teslim etti. Porsche, tamamı geçen yıla göre yaklaşık %1 artış gösteren 718 Boxster ve 718 Cayman araçlarından 20.275 Panamera ve 15.916’sını teslim etti.
Porsche satışlarının büyük kısmı içten yanmalı araçlarla temsil edilse de Taycan’ın başarısı şirketin elektrikli otomobillere yönelmesini destekleyebilir. Porsche, 2023’te Macan’ın tamamen elektrikli bir versiyonunu piyasaya sürmeyi planlıyor. Şirketin hedefi artık elektrikli araç üretmek ve bu alanda başarılı bir marka olmak. Porche markası, gerçekten çok değerli bir marka ve marka değeri oldukça yüksek. Elektrikli araç sektöründe tesla çok önde; fakat Porche markası da marka değeri anlamında çok başarılı.
Image Credit: Porche