Daha önce No-Code uygulamalarından bahsetmiştik ve no-code uygulamalar alanına odaklanan startuplar oldukça fazla ve bu startupların sayısı gün geçtikçe artıyor. Bu konuda SaaS girişimlerinin sayısı da artıyor. Bu firmalardan bir tanesi de Hevo Data ve girişim özellikle data alanında çok önemli bir girişimle karşımıza çıktı. Girişim firmaların ürettikleri ve biriktirdikleri verileri bir araya getirmelerine yardımcı oluyor.
Şirket daha önce hızlı bir büyüme evresine girmişti ve bu hızlı büyüme ardından 30 milyon dolar yatırım alarak yoluna devam edecek. Sequoia Capital India’nın önderliğinde gerçekleşen yatırım turunda şirket 30 milyon dolarlık B Serisi turunda yatırım topladı. Girişime yatırım yapanlar arasında Qualgro, Lachy Groom ve Chiratae Ventures gibi yatırımcılar katıldı ve şirkete 30 milyon dolar toplamda finansman sağladılar.
Şirket şimdiye kadar toplamda 45 milyon dolara yakın para topladı ve bu topladığı parayı büyümeye odaklanarak harcadı. Şirketin ana odak noktası hizmet verdiği firmaların verilerini toplamak ve bir araya getirerek anlamlı hale dönüştürmek. Şirketin öngörüsüne göre, genelde firmalar verilerine pek odaklanmıyor ve pazarlama, satış gibi alanlara daha çok önem veriyor ve veri tarafında ciddi bir açık var ve şirket de bu açığı kapatmak için iş modelini geliştiriyor.
Şirketlerin ürettikleri veriler, veri ambarlarında durur ve bu veriler anlamlandırılamadığı için veriler doğru ve gerçek zamanlı kullanılmaz ve faydalı bir şekilde hizmete dönüştürülemez. Hevo Data, firmaların farklı kaynaklarda yer alan tüm verilerini bir araya getiriyor ve tek bir panelden bu verileri görmelerini ve analiz etmelerine imkan sağlıyor. Şirket ayrıca bu verileri bulut veri ambarlarına sağlamasını son derece kolay hale getirdi.
Şirketin CEO’su Jethani, yaptığı açıklamada, şirketlerin birçok verileri olduğunu ve bu verileri analiz edemediklerini ve satış, pazarlama gibi alanlarda çok başarılı olamadıklarını; çünkü verilerin doğru analiz edilmediğini belirtti. Bu açıklamayla, müşterilerine 360 derecelik hizmet oluşturmak için satış CRM, reklam kanalları, pazarlama teknolojisi, finansal sistem yazılımı ve müşteri destek ürünleri dahil olmak üzere çok sayıda farklı kaynaklardan gelen verileri birleştirdiğini ve müşterilerine hizmet verdiğini söyleyebiliriz.
Şirket, kuruluşundan bu güne kadar 40’tan fazla ülkede; 1.000’den fazla müşteriye destek verdi ve pazarda büyümek için de bu aldığı yatırımı kullanmayı düşünüyor. Girişim, geçtiğimiz yıl yüzde 500 büyüdüğünü söyledi. Üzerinde çalıştığı yeni ürünlerden birisi de, kullanıcıların derledikleri verilerle analiz yapmalarını sağlayacak bir analiz platformudur. Şirket, bulut tabanlı birçok ürüne de platform üzerinden destek veriyor ve bulut tabanlı ürünleri de platformun panelinden kullanabilirsiniz.