Otonom araçlar her geçen gün çok daha ileriye gidiyor ve hızla bu alandaki teknolojik gelişmeler ilerliyor. Tesla’nın elektrikli araçları üretmesi ve otonom araçları devreye almasıyla, bu araçlar çok ilgi çekti ve şirketler otonom araçları geliştirmeye başladı. Otonom araçların gelişmesiyle, tır ve otobüs gibi hem taşımacılık alanında; hem de yük ve kargo taşımacılığı için de çalışmalar başladı. Waymo’da bu şirketlerden bir tanesi ve şirket, kamyon ve kargo taşımacılığı için Waymo Via isimli bir girişim bölümü kurdu ve burada geliştirdiği otonom tırını, lojistik şirketi J.B. Hunt Taşımacılık Hizmetleri şirketiyle ilk anlaşmasını yaptı.
Bu anlaşmayla birlikte, iki şirket J.B. Hunt, Waymo Via önümüzdeki yıllarda birlikte çalışacak ve araçları birlikte geliştirecekler. Şirketlerin ana hedefi, bu hedef koydukları birkaç yıl içinde tamamen otonom ve sürücüsüz yük taşıyabilen tırları kullanıma almak için kesintisiz çalışıyorlar. Şirketin ilk lansman müşterisi de J.B. Hunt taşımacılık olacak. Waymo ve J.B. iki şirketin ortak geliştirdiği araçlarla test sürüşlerine başladı ve ülkenin en yoğun ticaret koridorlarından biri olan Houston ve Fort Worth, Teksas arasında test araçlarını deniyorlar.
Waymo Daimler tırları üzerine sistem kurdu ve bu sistemi bu tırlarla geliştiriyor. Waymo’nun yaptığı açıklamaya göre, sürücü olmadan ve hiç kaza yapmadan yaklaşık 900.000 pound civarında yük %100 başarıyla teslim edildi ve sürüşlerde, yol durumunda hiçbir sorun yaşanmadı. Ayrıca, %100 zamanında teslim alma ve yükü karşı tarafa teslim etme konularında da yine %100 başarı yaşandı. Test araçları yola çıktığında, araçta sadece bir test mühendisi yer alıyor ve aracın tüm süreçlerini inceliyor; fakat hiçbir şekilde aracın ilerlemesine ve operasyonuna müdahale etmiyor.
Çalışmayla ilgili .J.B. Hunt sürdürülebilirlik başkanı Craig Harper yaptığı açıklamada, “Geçen yıl Waymo Via ile yaptığımız pilot çalışma, otonom sürüş teknolojisinin operasyonlarımızda nasıl uygulanabileceğini uygulamalı olarak anlamamıza gerçekten yardımcı oldu” dedi. Şirket, bu anlaşmanın önemli bir stratejik hamle olduğunu belirtiyor. Waymo 2022 ve sonrasında şirketleri, sürücüsüz otonom operasyonlara hazırlanmak için Teksas’ta birkaç pilot uygulama başlatmayı ve araçların özelliklerini geliştirmeyi planlıyor.
Waymo sözcüsü Julianne yaptığı açıklamada, test araç filosuna sahip olduklarını ve otonom operasyonel bir yapıya sahip olduklarını belirtti ve kendilerini geliştirdikçe, çok daha ileri teknolojiye sahip olduklarını özellikle vurguladı. Bu sayede, tüm taşımacılık sektörünü köklü bir şekilde değiştirmeye çok yakın olduklarından bahsetti. Waymo-J.B. Hunt ortaklığında iki şirket, sürücüsüz kamyonları kullanarak toplu ilerlemeleri hakkında daha fazla bilgi edinmek için ortak operasyonel ve pazar çalışmaları yürütüyor. Waymo, bu alanda sadece tek şirket değil ve TuSimple gibi şirketler de otonom tır çalışmalarına devam ediyorlar. Aurora ve Kodiak Robotics de Teksas’ta otonom tırlarını test ediyor ve taşıyor. Önümüzdeki 5 yıl içinde, özellikle Amerika’da yollarda otonom tırları göreceğimiz kesin gibi..
Şirketin yaptığı açıklamaya aşağıdaki basın bülteninden ulaşabilirsiniz.
Bu yılın başlarında, Teksas’taki önde gelen müşterilerinden biri için yükleri bağımsız olarak taşımak üzere J.B. Hunt ile deneme seferlerine başladık. Bu, otonom sürüş teknolojisindeki lideri ABD’deki en büyük ve en saygın nakliye lojistiği şirketlerinden biriyle birleştiren daha geniş bir işbirliğinin parçasıydı.
Bu ilk deneme çalışmaları, Waymo Driver’ı kamyon taşımacılığı endüstrisinde birlikte dağıtmak için çok aşamalı bir yaklaşımın temeliydi. Pilot, Haziran 2021’den başlayarak birkaç haftaya yayıldı ve her gün I-45’te Houston ve Fort Worth arasında koşular yapıldı.
Deneme sürüşlerine girerken her birimizin bireysel hedefleri vardı, ancak işbirliği yoluyla genel hedefimiz aynıydı: otonom sürüş teknolojisinin günlük filo ve nakliyeci operasyonlarına nasıl uyabileceğine dair erken bir fikir edinmek, çözülmesi gereken hangi boşluklar var? ve bu teknolojiyi birlikte pazara sunmak için nasıl uzun vadeli çözümler üretebileceğimizi.
Deneme çalışmaları boyunca, pozitif güvenlik ve verimlilik sonuçları elde ettik ve gerçek bir nakliye ortamında erken ve yakın işbirliği ihtiyacı, ticari ölçek için hangi kısıtlamaların ele alınması gerektiği ve bunun ötesinde dahil olan tüm operasyonel unsurlar hakkında birkaç faydalı öğrenme ortaya çıkardık. gerçek özerk navlun teslimatı. Bazı önemli noktalar şunları içeriyordu:
862.179 libre yük teslim edildi
Sıfır kaza veya hızlanma olayları
%100 zamanında teslim alma ve teslimat
100% navlun sağlam
Waymo Driver’ın zamanında teslimat, güvenli sürüş davranışı ve genel olarak güçlü performans ile yükleri otonom olarak başarıyla teslim etmeye hazır olduğu sonucuna vardık. Ancak, bir pilot uygulamanın değeri bunun ötesine geçer: deneme çalışmaları, birden fazla farklı işletim modelini test etmek ve aksi takdirde keşfedilmesi zor olacak ölçekte özerk operasyonlar için gerekli olacak yeni uygulamaları ve çözümleri belirlemek için benzersiz bir ortam sunar. Aynı zamanda, tamamen özerk bir lansmana doğru ilerlerken, ortaklar arasındaki gelecekteki angajmanları ortaklaşa tanımlama ve haritalama konusunda da önemli bir adımdır.
J.B Hunt ile olan çalışmalarımız, uzun vadeli ve kamyon taşımacılığında otonom sürüş teknolojisi için uygun bir pazar yolu oluşturabilmemizi sağlamaya yöneliktir. Waymo Via çözümümüzü ticarileştirirken, bu öğrenimleri geliştirmeye devam edeceğiz ve J.B. Hunt ve sektördeki tüm işbirlikçilerimizin desteğini takdir edeceğiz.
https://blog.waymo.com/2021/12/what-we-learned-from-our-initial-trial.html