Facebook reklam yönetim platformu (Ad Targeting) tekil kullanıcıyı “nano-targeting” ile hedefleyebilir

Yayınlanan bir rapora göre facebook reklam yönetim platformu tek kişiyi hedefleyebilir. İspanyalı ve Avusturyalı bilgisayar bilim adamlarının yaptığı bir araştırma çalışmasına göre, Facebook Ad Tools’u kullanarak, kişilerin ilgi alanlarını kullanarak tekil hedefleme yapabilirsiniz. Araştırmayı yapan bilim adamları, bu hedeflemenin kullanıcı verilerini ihlal etmek anlamına geldiğini savunuyorlar; çünkü kişilerin ilgi alanı da “personal data” olarak değerlendiriliyor.

Eğer kişisel verinin tanımına GDPR açıklamasına bakarsak, şu şekilde ifade ediliyor: “‘kişisel veri’, tanımlanmış veya tanımlanabilir bir gerçek kişi (“veri konusu”) ile ilgili herhangi bir bilgi anlamına gelir; Tanımlanabilir gerçek kişi, doğrudan veya dolaylı olarak, özellikle isim, kimlik numarası, konum verileri, çevrimiçi tanımlayıcı gibi bir tanımlayıcıya veya fiziksel, fizyolojik, o gerçek kişinin genetik, zihinsel, ekonomik, kültürel veya sosyal kimliği;” olarak tanımlanıyor.

Yukarıdaki tanıma bakarsak, yayınlanan raporda, Facebook’un ilgi alanlarına göre hedefleme yapması, kişisel verilerin ihlal edildiği anlamına geldiği savunuluyor. Eğer Facebook Ad Tools’u kullanarak reklam veriyorsanız ve bu reklamlar da kullanıcıları ilgi alanlarından yola çıkarak hedefliyorsa, burada kişisel verilerin ihlali devreye girmiş oluyor ve sonucunda GDPR kanununa göre bu yasal değil. Türkiye’de henüz bu konuyla ilgili bir çalışma veya kanuni düzenleme mevcut değil; fakat ilerleyen dönemlerde bu tür çalışmaları sıkça göreceğiz.

Facebook, teknoloji devi, kullanıcıların kişisel verilerinin reklam hedefleme için kullanılmasına izin verdiğini iddia ediyordu ve bu izni de kişisel beğenilere ve ilgilere dayanarak iddia ediyordu. Ancak, insanlara davranışsal reklamlar için profil oluşturmak mı yoksa sadece arkadaşları ve aileleriyle bağlantı kurmak mı istedikleri konusunda özgür, spesifik ve bilinçli bir seçim sunmadığı için bu alan biraz muallak kalıyor. Veri güvenliği kısıtlamalarına rağmen, firmalar bu durumu aşmak için yöntemler deniyor, Facebook’da bu engeli Nano-Targeting teknolojileriyle çözmeyi deneyecek gibi görünüyor.

Mail Listesine Üye Ol

Önemli Duyuru: Siteye Üye Olduğunuzda Gizlilik ve Site Kullanım Koşullarımızı kabul etmiş sayılırsınız. Gizlilik ve Site Kullanım Koşullarını inceledim ve kabul ediyorum.

Mail Listesine Üye Ol

Önemli Duyuru: Siteye Üye Olduğunuzda Gizlilik ve Site Kullanım Koşullarımızı kabul etmiş sayılırsınız. Gizlilik ve Site Kullanım Koşullarını inceledim ve kabul ediyorum.

spot_imgspot_img

İlgili Yazılar

Apple iPhone 14 pro ve yeni ürünleri düzenlediği etkinlikte tanıttı

Apple geçtiğimiz gün yeni ürünlerini tanıtmak için önemli bir etkinlik düzenledi ve iPhone 14, ‌iPhone 14‌ Plus, iPhone 14 Pro ve ‌iPhone 14 Pro‌ Max'i tanıtarak yıllık iPhone merkezli etkinliğini düzenledi. Apple ayrıca Apple Watch SE, Apple Watch Ultra ve AirPods Pro 2'nin yenilenmiş bir versiyonu olan yeni Apple Watch Series 8 modellerini de bu etkinlikte tanıttı. Apple'ın en önemli ürünü bize göre Apple Watch Ultraydı.

Apple geliştiriciler konferansı WWDC 2022 hakkında bilmeniz gereken her şey

Apple geliştiriciler konferansı WWDC 2022 hakkında bilmeniz gereken her şey

Elon Musk Twitter’ı satın aldı; ama, Twitter’da ‘Sahte Haber’ Kurbanı Oldu:))

Twitter, Bay Musk'ın şirketin hisselerini satın aldığı ortaya çıkmadan önce hisse fiyatına göre yüzde 38'lik bir prim olan 54,20 dolardan devralmayı kabul etti.

Elon Musk Twitter’ı Satın Alabilecek mi? Haftanın gündemi

Bu hafta en çok konuşulan konu Elon Musk'ın Twitter'ı alması için yaptığı hamleydi ve gündemi aslında bu konu belirledi. Teknoloji sektörü oldukça önemli işlere imza atıyor ve bu hafta yapay zekayla ilgili çalışmalar öne çıktı. Mobil işletim sistemi, mobil uygulamaları ve AI ile ilgili tüm haberleri size haftalık olarak özet geçeceğiz.

Amazon, ABD ve İngiltere’de 68 fiziksel perakende satış noktasını ve Amazon Books mağazalarını kapatacak

Amazon aslında bir e-ticaret şirketi; fakat şirket fiziksel mağazalara da yatırım yaptı ve bu iş modelini büyütmeye çalıştı. Fakat şirketin bu noktada çok ciddi rakipleri var.
spot_imgspot_img
spot_imgspot_img

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!

Please enter your name here