E-ticaret gittikçe popüler oluyor ve online satışa yönelen müşterilerine daha iyi hizmet sağlamak isteyen satıcılar yeni fikirleri de test ediyor. Son zamanlarda trend olan en önemli fikirlerden biri de canlı yayında satış yapmak. Wallmart TikTok üzerinden canlı yayında alışverişi test ediyor ve tüm sistemi çok kısa sürede adapte ederek, tüm ürünleri internet üzerinden satmaya başlayacak. Bu durum, sosyal medya üzerinden e-ticaret çalışmalarının da hızla artacağını gösteriyor ve gelecekte firmalar bu tarafta çok fazla çalışma yapmak zorunda.
Walmart ve TikTok, bugün birlikte açıklama yaptılar ve ilk pilot test için partnerlik yapacaklarını duyurdular. TikTok sosyal medya uygulaması üzerinden, satılabilecek ürünleri online video uygulamasıyla test edecekler ve eğer test planladıkları gibi giderse, diğer ürünlere de bu canlı yayınlar uygulanacak. Walmart, TikTok’la yakından ilgileniyor ve çok yakında büyük miktarda yatırım yaparak TikTok’dan hisse almaya da hazırlanıyor.
Walmart canlı yayını devam ederken, TikTok kullanıcıları, uygulamayı terk etmeden canlı yayın sırasında alışveriş yapabilecek ve uygulama üzerinden hoşlarına giden ya da beğendikleri moda tekstil ürünleri gibi ürünleri anında satın alabilecekler. Moda ürünleri, TikTok’da meşhur olmuş ve 43+ milyondan fazla takipçisi olan Michael Le’nin sayfasından yapılacak ve takipçileri ürünleri canlı yayında satın alacak. TikTok’da meşhur, Devan Anderson, Taylor Hage, Zahra Hashimee gibi diğer influencer’lar da bu çalışmaya destek verecek.
TikTok kullanıcılarının öne çıkan moda ürünleri için alışveriş yapmasının iki yolu var. Ürünler ekranda gösterildiğinde, kullanıcıların dokunarak ürünü sepetlerine ekleyebilecekleri pimler açılacak ve daha sonra bir mobil ödeme sistemine yönlendirilecekler. Alternatif olarak, müşteriler, öne çıkan tüm ürünlere göz atmak ve satın almak istediklerini seçmek için etkinliğin sonunda bir alışveriş sepeti iğnesine dokunmayı seçebilecekler. Ve etkinliği kaçıran herkes, Shop-Along etkinliği sona erdiğinde Walmart’ın TikTok profilinden alışveriş yapabilecek.
Genç kullanıcılar hem eğlenmek hem de alışveriş yapmak için etkileyicilere ve çevrimiçi videolara yöneldiğinden, canlı akışlı alışveriş aynı zamanda hızla büyüyen ve kazançlı bir pazar ve bu yüzden firmalar gözünü bu pazara dikti ve bu alanda yatırım yapıyorlar. Tüm büyük teknoloji şirketleri de bu alana çeşitli derecelerde yatırım yaptı, bunlara yalnızca Facebook ve Instagram değil, aynı zamanda Ar-Ge kolu, Amazon aracılığıyla QVC benzeri Amazon Live, Alibaba aracılığıyla da yatırım yaptı. AliExpress, JD.com, Pinduoduo, WeChat ve hatta TikTok’un Çinli kardeş uygulaması Douyin bu alt yapıya yatırım yaparak uygulamayı hayata geçirmeye birer birer başlayacaklar.
Önümüzdeki dönemde, e-ticaret sektörü çok daha hızlı ve hareketli bir hal alacak ve Instagram, TikTok gibi mecralarda online video yayınlarında satışlar gerçekleşecek. Bu modele birçok firmanın yatırım yapıp geçmesi gerekiyor ve bu konuda da Türkiye’de stratejiler geliştirmemiz gerekiyor. Verimaker Digital Growth olarak tüm e-ticaret ve sosyal medya dijital stratejilerinizde size destek verebiliriz.
Logo: TikTok